Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Sixten?

Anbefalte innlegg

Jeg har fallt pladask for navnet Sixten. Mannen min liker det også.

I Sverige har det vært et relativt kjent navn, men siden det ikke har vært mye brukt i norge er jeg litt skeptisk.

Kjedelig om man alltid må si navnet to ganger og ender opp med å måtte stave det for at folk skal fatte hva sønnen min heter... ;-)

Hva synes dere om navnet? Ønsker både positive og negative tilbakemeldinger. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143532199-hva-synes-dere-om-navnet-sixten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sixten er vel et navn som er på full fart inn her i Norge. Jeg har sett dette navnet bli nevnt flere ganger på dette forumet, og det er derfor ikke et ukjent navn for meg.

Klangen i navnet er fin, men jeg kunne nok ikke valgt dette navnet selv. Men det er fordi jeg liker bedre helnorske navn. Om dere begge liker navnet, så ville jeg ha gått for det :-) Helt greit navn :-)

Annonse

Det blir veldig svensk.. men jeg liker klangen av navnet ;)

Usikker på om jeg ville valgt det selv, men jeg synes ikke det er noe feil med navnet! Det er uvanlig.. men det er uvanlig på en pen måte ;) I motsetning til alle de hjemmesnekra navnene.

Takker for svar til alle! Ser ikke ut til at alle deler min entusiasme for navnet. :-) Men det er kansje derfor jeg liker det, fordi det ikke er "brukt opp"

Gulltopp&Lillebjørn: Du har rett i at det bare er å velge det navnet, når vi begge er begeistret for det. Snublet over navnet for et par uker siden og er fremdeles i prosessen hvor jeg må må "smake" på det for å vite om det er en stayer eller en sommerflirt. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...