Gå til innhold

Uff.. hva nå? Jeg er forelsket, men han har så mye økonomisk rot....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alt på stell når det kommer til økonomi. Har vært fattig(etter norsk standard/sosialsatser her), og vil IKKE tilbake dit for alt i verden!

 

Og så har jeg møtt en mann jeg har forelsket meg i, men som med tiden viser seg ligger etter med ALT av regninger og husleie, og så har han skattegjeld og noe annet lite rusk. Ikke så galt med en husleie, men her er det to, og han har ikke råd til annet enn å "tråkke vannet" her. Og i går skulle de stenge strømmen hans, men han fikk låne noen kroner(ikke av meg), og rakk å betale med 5 minutters margin.

 

Og samtidig ser jeg forbruket hans i hverdagen, og da forstår jeg hvorfor ting er som de er.

 

MEN han har bare vært alene i 1 år. Det taler da litt til hans fordel. For der var en del uforutsett i forbindelse med det bruddet.

 

Han hinter til å låne av meg, men spør ikke direkte. Og jeg spiller litt dum, og later som om jeg ikke forstår helt.

 

Men tenker litt at dette er en mann med MANGE gode personlige egenskaper. Han forsvinner ikke om ting er vanskelig, vi kan snakke om alt og selv hvor tragisk jeg er, så er han der. Som en klippe. Men så var det dette med penger...

 

Jeg kan jo ikke flytte sammen med en økonomisk rotehode! Kan jeg da si at jeg vil ha full kontroll på alt av penger dersom vi flytter sammen?

 

Det verste er vel at vi er ikke unge folk lenger. Vi er begge ferdige med å få barn, så det slipper vi å tenke på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sånn. Det var et helvete de første årene, men han har innsett at han har et problem. Alle hans penger går nå inn på min konto som det ikke fins et visa-kort til. Skal han noe, må han spørre om jeg vil sette inn penger på visa-kortkontoen.

 

Ikke lån ham penger, ikke gi ham ansvaret for å betale regninger, still et kriterium om at du håndterer økonomien hvis dere flytter sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann som har hatt mange økonomiske problemer. For meg var det ikke i det hele tatt et spørsmål om hvorvidt vi skulle involvere oss eller ikke. Men jeg må si at det - tross alt godt - har vært vanskelige 6 år. Vi har betalt på gammel dritt og jeg har slitt med å selv unngå inkasso fordi vi har vært konstant skrapa. Dette har skapt problemer i forholdet, og jeg har vel hatt en voksende irritasjon og bitterhet etterhvert som forelskelsen har avtatt. Det er ikke så attraktivt med en mann som ikke har kontroll over eget liv :) Men nå har vi ordnet opp i alt, og vi har da en bindende avtale som sikrer meg rettigheter dersom vi skulle gå ra hverandre. Vi har et barn sammen, og jeg regner med og håper at vi skal dele hele livet. Hans gode personlige kvaliteter vant over de økonomiske problemene, men jeg har også sett at det stresset som økonomisk rot fører med seg gjør at de gode sidene til tider skjules av stressrelaterte plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null tillitt til mennesker som ikke engang klarer å styre egen økonomi og jeg anser slike folk for noen skikkelige slabbedasker.

Jeg skjønner at man ikke alltid har like god råd, men det koster lite å ta noen telefoner for å få utsatt regninger eller delt dem opp. Klarer man ikke det så er man rimelig evneveik og jeg ville aldri innvolvert meg med en mann som ikke har økonomisk styring. Jeg har et ansvar overfor min datter og å ta hånd om en mann som bruker penger over evne har jeg verken tid, lyst eller energi til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...