Gå til innhold

Ok å fryse melk slik?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det lekker noe voldsomt fra den andre puppen når jeg ammer. Tenkte å bruke sånn melkeoppsamler og samle for å fryse denne melken. Er det ok å fryse i et avent beger, og så ved neste amming tømme neste dæsj med melk oppi den som allerede er fryst osv til begeret er fullt? Eller er dette uheldig for holdbarheten? Hvis en skal bruke nytt beger per amming så blir det liksom litt lite i hvert beger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frys heller i isterningformer og ha over i en boks når de er frosne. DEt er ikke bra å fryse oppå, det øverste frosne laget vil tine når du heller varm melk på og holdbarheten ødelegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell det over i isterningsposer :)

 

Ikke hell det rett over noe som er fryst fra før, for det vil føre til tining og frysing av "gammel" melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg da ta en ny isterning pose hver gang da? Ellers blir det vel samme problemstilling med varm melk i kontakt med den frossne? For det funker vel dårlig å "sikte" på et nytt isterning hulrom for den nye?

 

Ser ikke for meg hvordan jeg skal gjøre det i praksis. Kan du gi meg med teskje? :) Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk beskjed av morsmelksentralen at jeg skulle helle ny melk over "gammel" frossen melk dersom begeret ikke var fyllt opp. Synes det var litt rart å høre, hadde lest og hørt fra før at man skulle bruke nye begre hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...