Gå til innhold

Bandana med "plantemotiv". Hadde det vært greit om deres tenåring brukte dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da som halstørkle eller rundt håndledd, men kanskje også på hodet av og til.

 

Og hadde dere godtatt smykke med samme motiv?

 

Ha da i tankene at denne tenåringen også har prøvd røykingen av den samme planten.

 

Hvordan ville dere evt løst dette, dersom dere ikke liker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jo helt klart med holdning til cannabis å gjøre. Jeg ville snakket med tenåringen om hva h*n selv mente med det og hva slags forhold h*n har til det.

Noen tenåringer kan kanskje synes at det bare er et kult symbol. Da er det om å gjøre å snakke om hva det symboliserer for andre at man går med "reklame" for et forbudt rusmiddel på seg. Det virker jo veldig negativt for de fleste som møter denne tenåringen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært greit. Det er ulovlig, og å gå rundt med slik er svært stigmatiserende (for ikke å snakke om blodharry).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjemt den, og vurderer å kaste den der bandanaen i søpla nå når jeg har den her.

 

Tror ikke tenåringen får den igjen fra meg, for å si det sånn. Den er bare borte vekk - poff der forsvant den.

 

 

Jeg mener selv den symboliserer en livsstil og et verdisyn som jeg ikke vil ha i mitt hus.

 

Jada, så klart kan det bli folk av personer med sånne "reklamer" i tenårene. Men tenåringen her er litt mer på kanten, så vi må jobbe hardt med alle sider.

 

Og jeg tenker at om jeg lar dette skli forbi, så godtar jeg på en måte stilletiende til at sånt er greit. Og det er det jo ikke.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...