Gå til innhold

Canada goose igjen... er den verdt pengene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mange som skrytte av den her inne i fjor, men da var jeg gravid. I år skal jeg endelig kjøpe ny vinterjakke. forslag til andre jakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke selv en Canada Goose jakke, men kjøpte meg en Kari Traa dunjakke ifjor. Var veldig fornøyd med den. God og varm:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis du tenker at du kommer til å bruke den over flere år, så er det jo verdt det. Personlig foretrekker jeg å kjøpe meg en ny jakke hvert år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring, er at de er gode i størrelsen.

Jeg bruker vanligvis S eller M, men fikk den i størrelse XS (julegave).

Jeg vurderte en stund å bytte den, men gla jeg ikke gjor det.

Tenkte liksom at det ville være greit med en tykk genser under vinterstid:),,,, men dette slipper du med disse jakkene:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er varmere enn bergans og var helt topp når det var veldig kaldt dersom man er mye ute. Hvis ikke, kan du like gjerne kjøpe noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tenker på dyr lenger? kun på at jakken er dyr og kul?? Det er iallefall ikke kun pga varmen, for da kunne man kjøpt seg en bergans! Holder mer en nok til en vinter i Norge! Hva med fjellreven? den er også dyr og moderne og IKKE laget av pelsdyr og kanadiske gåser!

 

Canada Goose bruker coyote, og Parajumpers raccoon (vaskebjørn) på hettene.

Pelsene kommer fra ville dyr som er fanget i feller. Mange av disse fangstmetodene er så grusomme at de er forbudte i Norge.

 

De "fake" canada goose jakkene er laget av bl.a sjeferhunder o.l i kina.

 

Og dunet i jakken? De blir ribbet levende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som har lagt inn to av spm om canada goose (ikke alle!). Ikke et alternativ å kjøpe ekte etter at jeg leste et annet sted på nett om dyrepels osv, ellers hadde jeg aldri brukt så mye på en jakke. Kunne vurdert en fake, men skal se litt hva annet jeg finner. Trives egentlig bedre i type bergans osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du som vurderer falsk pga pelsen.

 

Samme gjorde jeg, bestilte meg en på nettet som ikke var ekte, men så kjempefin ut. Samme kveld (selvfølgelig) var det program på tv2 hjelper deg ang falske canada goose jakker. ( du kan sikkert finne episoden på nettet) men det som kom var verre en jeg fryktet. Bl.a er pelsen på jakken laget av hunder fra kina. Billig og likt! Jeg fikk avbestilt min jakke heldigvis, sa noe sånt som at det ikke var lovlig i Norge og jeg var redd for å bli tatt pga hundepelsen (liten hvit løgn) helt Ærlig vil jeg nok heller godt med den ekte da, men jeg vil ikke ha noen av de lenger og trives godt i bergans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ta av pelsen på hetta.

 

Men det var mange hysteriske folk her da. Spiser dere pølser, drikker melk, osv. Husk at disse dyrene stakkars står i båser hele livet!

Bruker du syntetiske materialer fremstilt av olje? Det er like fy!

Det er ikke bærekraftig, olje er kun en midlertidig energikilde her på jord og forurenser noe enormt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ser poenget ditt 16:03 . Men Jakker som blir laget billigst mulig ved å bruke hunder og flå de er ikke greit for meg. For Ikke å snakke om ulovlig her i landet!! Når man drikker melk, blir ikke kua satt inn i ett trangt lite bur og flådd levende. Samme med slakting av kjøttprodukter, det skjer ganske mye mere humant en ved svartebørs industrien av canada goose i Kina ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16:03, mener du at fordi man drikker melk og spiser pølser så skal man overse eller ikke bry seg om at dyr har måtte lide unødig i produksjon av produkter som Canada g jakker?

 

Skjønner ikke logikken din jeg. Er du ikke enig i at hvis alle gjør litt, eller det de kan, for å bedre dyrevelferd så er det bedre enn ingenting?

 

Det beste hadde selvfølgelig vært hvis alle hadde kunnet være 100% konsekvente i sine overbevisninger, men for mange er ikke det praktisk mulig å gjennomføre av diverse grunner. Da er det vel bedre at man bidrar der men kan?

 

 

Hilsen en som hverken kjøper Canada jakker, spiser pølser, eller drikker melk, men som ikke blir sur på andre dersom de gjør den ene eller den andre tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...