Gå til innhold

Uff, har så dårlig samvittighet ovenfor datteren vår..


TurboPrinsessen:-)

Anbefalte innlegg

Hun har gått på samme avdeling i barnehagen siden hun begynte.

Det har vært mye styr på den avdelingen. 5 ped.leder på 3år + x antall utskiftninger på resten av personalet. Det var stadig nye folk. Beskjeder ble ikke fulgt, og informasjonen til oss foreldre var lik null. Da vi fikk tilbud om å bytte avdeling, valgte vi å gjøre dette. Vi snakket med henne om det, og hun godtok det og gledet seg. Helt til hun fant ut at ingen av jentene skulle bytte.

Tidligere var hun på en 0-6års avdeling, nå er hun på 4-6års avdeling. Det var flere som byttet til denne avdelingen, både fra der hun kom fra og fra andre avdelinger. Men fra hennes tidligere avd er det kun gutter som har byttet. Gutter hun leker fint med, og liker godt.

Nå har hun bare gått der en uke, men jeg synes det er så fælt. Hun gråter så sårt om morgenen, hun vil ikke i barnehagen. Og så er hun lei seg om kvelden. Hun føler seg ensom og utelatt. De andre guttene har hverandre, hun ingen. Har snakket med barnehagen, og de sier hun leker fint med de andre barna. Har bare fått så dårlig samvittighet nå.

Opplegget på denne avdelingen er mye bedre enn den forrige. Det er de samme ansatte som har vært der hele tiden, og de finner på mye gøy sammen med ungene. Den andre avdelingen var svært svekket grunnet den stadige utskiftningen av personalet, mye sykdom som gjorde at bl.a planlagte turer og andre ting ikke ble noe av.

En annen grunn til at vi ville bytte avdeling, var at hun skulle få litt mer å bryne seg på. På den forrige avdelingen var det så mange små å ta hensyn til. Nå lurer jeg på om vi har gjort noe dumt.

Kan noen trøste meg med at det går over? Blir hun merket for livet nå? er så fortvilende... Vet ikke om hun bare gjør seg til for meg eller hva. Hun er i godt humør når jeg henter henne.

 

Kan jo også si at barnehagen er lagt opp slik at de ikke nødvendigvis treffes når de er ute..

 

Takk for at du gadd å lese.

 

Hilsen mor med verdens dårligste samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes det høres ut som om du tok en bra avgjørelse! vet det er vanskelig å bli kvitt dårlig samvittighet, men det virker ikke som om du burde ha det i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter er og 5 år oog begynt på den nye bhg men

hun måtte fordi den gamle var nedlagt

noen jenter er i lag med henne fra gamle bhg

og noen gutter som hun kjenner godt - ikke

men de møtes ute

hun fikk seg en ny vennine i sta

 

 

 

så tror jeg når dattra din er så stor som 5 år så det kommer til å gå bra

 

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å vite om man har gjort det rette eller ei. Små barn knytter også vennskapsbånd, og tidlige relasjoner er viktige. Jeg tror ikke hun "spiller". Kan hende visste ikke datteren din helt hva hun gikk med på - det er ikke så lett å skulle se for seg hva en endring gjør med en.

 

Når barn har blitt så store som din datter er nå, er ofte venner viktigere enn all verdens planer og hyggelige voksne. Ofte er det vi voksne som reagerer mest på at en avdeling er kaotisk. Ikke barna. Når det er sagt, er det vanskelig å godta en kaotisk barnehagehverdag, når man vet hvor bra det KAN være. Barnehagen er ikke bare oppbevaring. Den skal ha et minimum av innhold.

 

Barn er relativt tilpasningsdyktige. Dette er en krise for henne, men hun vil vokse på den og lære noe nytt om seg selv. Hun vil nok sørge over tapet av vennskapet i barnehagehverdagen - men det er ingenting i veien for at vennskapet kan pleies utenfor barnehagen:-) Inviter jentene hjem til dere. Ta henne på alvor når det kommer til savn. Kan hende får hun nye venner på den nye avdelingen som sakte men sikkert erstatter de gamle, men da blir det en naturlig avvikling.

 

Om ingenting blir som dere har sett for dere, så er det kanskje en mulighet å bytte tilbake til den gamle avdelingen? (hvis dere kan leve med kaoset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver, så anser jeg det som bra å bytte avdeling. Hun vil trives etter hvert, det er bare til å begynne med at det er litt nytt og ukjent, og da blir hun fort lei. Erfaring fra min tid som barnehageansatt, tilsier at dette etter noen uker vil gå over, og jeg har stor sans for avdelinger der det er flere på samme alder, spesielt siste året før skolestart!!

Jeg tror dette bare blir positivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...