Gå til innhold

Hvorfor kunne ikke legen se noe på tidlig ultralyd idag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 7uker følge temrinkalkulatoren på Bim. Det er 5uker siden befruktningen fant sted...

 

Har jeg mistet, eller er det sjans for at det bare var litt for tidlig for ultralyd? Skal tilbake om to uker, men det føles uendelig lenge akkurat nå... Er veldig kvalm om dagen, så svangerskapssymptomene er der,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa ikke legen noe da? Skal vel normalt sett se noe på ultralyd i uke 7, men kan jo være du er kortere på vei enn du tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa bare at hun ikke kunne se noe foster,men at det var tidlig ennå. Derfor skulle jeg komme tilbake om et par uker og se da... Men vil det vises på en graviditetstest om jeg har mistet eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt rart at ho ikke så noe:/ så lenge du ikke har blødd så bør ungen være der. Synes du skal ringe føden å høre om det er sånn at de ikke kan se noe så tidlig. Folk som tar abort før uke 8 må jo ta underlivsultralyd for å se hvor foster ligger og om det er flere enn ett der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at det slettes ikke er sikkert at det synes på ul så tidlig. Større sjanse for at det synes på innvendig enn utvendig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 4+6 og såg tydelig en fostersekk. Yilbake uke 7+6 og såg den var blitt enda større.

Rart at ikke legen såg noe. Det var innvendig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd da jeg var 5+3. Da så legen ingenting! Uken etter var det et lite foster med tydelig hjerteaksjon. Jeg trodde jeg var 8,5 uke på vei ifølge syklusen, men den stemte tydeligvis ikke;) Nå er vidunderet 1 mnd og helt nydelig. Ikke mist håper ennå i hvert fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til legen og be om Hcg prøve med 3 dagers mellomrom. Er stigningen fin så er det ikke noe å bekymre seg over. Jeg hadde en blødning i uke 6 og ville gjerne til ultralyd, men hun sa det ikke var noe vits for de kunne ikke se noe eksakt. Fikk time i uke 9 og da så de tydelig et hjerte som banket. Dette var på kvinneklinikken på Rikshospitalet.

Klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg sitter her og lurer. Hvis det er sånn at jeg har mistet. Burde jeg ikke ha blødd noe eller hatt vondt da? Og graviditetstesten jeg tok ved forventet mens var ganske klar positiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14:45 var meg HI...

 

Men kan det være sånn at noen av de på sykehuset er dårlig trent til å skulle se noe så tidlig på ultralyd? De kjente på meg også, og livmoren var forstørret mot normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok innvendig UL i uke 6+3 og fikk da se hjerteaksjon. Så ikke noe typisk foster på skjermen, men det så ut som en enstens diamantring, hvor plommesekken var den svarte sirkelen inni ringen og fosteranlegget selve diamanten, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...