Cocopuffs Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hei! Hadde en ekkel opplevelse i natt, jenten min kastet opp masse, eller kaller man det sprut gulp? Jeg vet ikke, opp kom det hvertfall. Og resten av natten fikk jeg ikke i hun noe særlig mat.. Noen som har opplevd dette? Jeg fullammer og er bekymret om det er noe jeg kan ha spist..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Hvor gammel er hun? Da jenten vår var rundt tre mnd opplevde jeg også dette midt på natten. Spruten sto virkelig og mat ville hun ikke ha før langt ut på dagen etterpå. Da kom spruten en gang til før det gikk helt over, fant ikke ut om det var noe jeg hadde spist.
Gjest Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Definisjon på oppkast og gulp kan jo variere litt... jeg har hatt ei gulper, men de gangene hun har kastet opp, så har hun hostet mer, slik at det nesten høres ut som om hun får pusteproblemer, lagd mer breknings-grimnaser, vist mer ubehag, og kanskje også vært mer slim i det som har kommet opp, og ikke bare melk. Jenta mi gulpet slik som det der rett som det var. Kunne komme plutselig. Gulpen bare sto rett ut, og så ut som hele magesekken hadde vrengt seg for melk i en gang. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Det at hun ikke ville spise etterpå var sikkert et ubehag i forbindelse med gulpingen. Hun hadde kanskje fått i seg for mye mat, eller magen jobbet litt ekstra akkurat denne natta? Om det er noe du har spist som gir utslag, så viser det seg som regel som mageknip, men det er ikke noe du kan spise som gjør det farlig for babyen (så lenge du ikke drikker alkohol og spiser ting med mye miljøgifter og sånn...) Dem sier jo at gulping er pga at babyen trenger å få opp overskuddet, og/eller pga umoden lukkemekanisme i tarmene ettersom de ikke er helt ferdig utviklet. Så lenge vektøkningen er grei og dette ikke skjer mange ganger daglig, så hadde iallfall jeg tatt det med ro
Tosta <3 Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Jeg har og opplevd dette 2 ganger... Jenta mi er snart 8 uker. Begge gangene har hun kastet opp så masse at jeg tror hun har tømt hele kroppen for melk, spruten har stått ut av munnen hennes. Hun har vært slapp etterpå og det har gått ei stund før hun har ville hatt mat igjen! Skjønner ikke hvorfor det har skjedd, den ene ganga var det rett etter måltidet og den andre ganga var det 1 times tid etter mat. Jeg og fullammer...
Cocopuffs Skrevet 1. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2011 Takk for svar folkens.. Hun har spist som normalt i dag,og har ikke spydd noe mer. Men hun har gulpet mer enn vanlig..men virker som om hun har det fint nå.. Var fryktelig ekkelt når det skjedde..huff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå