Gå til innhold

baby og feber..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skrev i går om når man bør kontakte lege ved feber og skjønte kjapt at jeg kanskje var litt vel hysterisk som ringte med en gang.. men må innrømme at jeg var veldig glad jeg hadde snakket med en lege i går, når snuppa plutselig fikk feber godt over 40 grader på kvelden/natta og hylte som besatt..

(fikk også beskjed av legen om at det var bra jeg hadde ringt.. han mente at det er veldig greit å finne ut om det er en bakterie, slik at man eventuelt kan starte behandling med en gang. Mulig han sa dette kun for å berolige meg da.. siden jeg allerede var der liksom.. men men)

Men, det jeg nå synes er merkelig er at snuppa hadde som sagt helt vanvittig høy feber i går kveld og i natt.. vi nærmet oss faretruende 41-tallet.. Hun har ligget oppå meg hele natten, og har vært glovarm hele tiden. HUn våknet sist ved 5-tiden og hadde da fortsatt over 40 i feber.. men så når vi våknet 7.30 så var den nesten helt borte.. temperatur på 37,7 og det har den ligget på hele dagen..

Er det vanlig at feber kommer sånn plutselig, for å vare ca et døgn og så forsvinne like brått??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at ingen har svart, men du lurer vel fortsatt :D

Jeg har ikke så mye peiling, men det jeg har trodd hele tiden, er at når man får feber jobber kroppen imot noe, f.eks en begynnende infeksjon.

Regner med at den høye feberen kom for å kjempe mot det som var, og når den blir lavere, er kanskje alt mye bedre :D

Mulig jeg tar feil, men det viktigste hos små barn, er uansett almenntilstanden, og barn får lettere feber enn voksne, og i og med at feber over flere dager bør undersøkes, så er det vel den kortvarige feberen som er vanligst regner jeg med!

Her googla jeg litt, og fant dette på wikipedia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Feber

Skrevet

med vanlig mente jeg mest ufarlig :D hørtes litt bedre ut å si det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...