Gå til innhold

Vet ikke helt om jeg er syk eller bare veldig sliten... Litt dårlig samvittighet.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er hjemme fra arbeid i dag. Vet ikke helt om jeg er syk eller om jeg "bare" er vanlig gravidkvalm og sliten. Ligger på sofaen med et glass cola og ser på TV og data. Har sovet littegrann. Lillekaren er i barnehage og mannen min er på arbeid.

Jeg startet dagen (som jeg fjorde de tre første mnd av svangerskapet) med oppkast. Har ikke kastet opp mer enn denne ene gangen i dag, og nå har jeg hatt en rolig periode på den fronten - ei uke siden jeg kastet opp sist. Ble overtid i går, og jeg er sliten.

Har nå litt dårllig samvittighet. Er det "greit" at jeg er hjemme, selv om jeg kanskje bare har "gravidsymptomer"? Er jo sikkert ikke noe magesyke siden jeg ikke spyr mer, eller flyr på toalettet.

Æsj. Har dere hatt det slik før? Har litt vondt for å være borte fra arbeidet.

Fortsetter under...

Jeg kasta opp veldig mye gjennom det siste svangerskapet, egentlig gjennom alle, men spesielt det siste... Selv om jeg var i OK form mellom alle gangene jeg spydde, så ble jeg sliten. Jeg ba om en ukes sykmelding for å komme meg på, og det ble merkbar bedring. Tror nok at det å være sliten trigger oppkaststrangen/ kvalmen. SIer det slik pga jeg var ikke direkte kvalm, jeg bare kasta opp.

Det bel bedring ja, men ikke helt bra, det skal sies, men jeg holdt ut på jobb til 1 uke før permisjon. Er sykepleier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...