Gå til innhold

Det er så om å gjøre at ungen skal i barnehagen, selv om mor skal gå hjemme fordi det ventes


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den der Rimi-reklamen som går nå, med den gutten som blir hentet først i barnehagen.....

 

Er det sånn de fleste oppfatter at barna har det i barnehagen? At de vil bli hentet først, og aller helst ikke vil være der?

 

Det er hvertfall ikke min erfaring, for jeg har som regel problemer med å få med avkommet hjem. Nettopp fordi de har det så moro i barnehagen.

 

Hvorfor skal eldre søsken "straffes" med å måtte være hjemme i skjørtekanten til mor, fra alle sine venner og sosiale liv, bare fordi der kommer småsøsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perfekt mamma? Ingen her er noen perfekt mamma. Men man skal ikke gi noe av seg selv som mamma da? Å være mamma betyr å gå på akkord med seg selv i perioder. Man blir sliten. Det går an å søke permisjon fra barnehagen, søke om plass for så å søke om permisjon.

 

Jeg er fullstendig klar over at det er mange hensyn å ta, men man kan alltids prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke bli stresset av barneskriking og en 2-åring som konstant er i potensiell livsfare så fort mor snur ryggen til (nei, hun var ikke av typen som ikke klatret opp av sprinkelsengen før hun var 3, og som kunne sitte på gulvet for seg selv og se i en bok i en time, ikke i det hele tatt) kan umulig være et sunnhetstegn. Og det er mulig superwoman takler minimalt med søvn hvert døgn i 1/2 år, men ikke gjennomsnittskvinnen vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette her, jeg. Hvis alt fungerer fint i barnehage for et barn, f.eks en på 18 mnd (som min). Hun trives, leker med andre, spiser og sover godt. Strekker armene mot de ansatte når vi kommer inn om morgenen og ofte vil hun IKKE hjem fordi hun er opptatt i sandkassen e.l

 

Hvorfor skal jeg da "prøve"? Hvorfor skal jeg ta henne ut av et miljø hun trives og utvikler seg i? For min skyld?

 

Hjemme er jeg opptatt av en gutt på 2 mnd som blir ammet "hele døgnet". Sover greit på dagen, men ikke om natten. Så når han sover om dagen så sover jeg også for å si det sånn. Da er det godt å vite at jenta mi på 18 mnd stortrives sånn der hun er.

 

Skal jeg ta søke om permisjon for å ha henne hjemme her, i noe tidvis baby-koas hvor vi prøver å finne rutiner etc? Ikke er det andre barn hjemme heller. Er ikke det temmelig egoistisk? Hadde hun enda mistrives i barnehagen?

 

Hvor forvirrende er det ikke for en på 18 mnd som er godt innkjørt i barnehagen å bli tatt ut av den for en periode, kanskje må ny tilvenning til ? Hvem er dette for da?

 

Du virker sneversynt, HI.... Hvorfor endre noe som faktisk fungerer veldig bra? For barnet på 18 mnd? Neppe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan søke om permisjon, men ettersom det er mange som står på venteliste så får man ikke permisjon fra barnehagen. man må ta plassen, eller gi den til noen andre!!

 

selvfølgelig skal man gi av seg selv som mamma, men det er jo det som er saken også, Man kan ha barna i barnehagen noen dager og noen dager ha barnet hjemme sammen med seg og småsøsken. Denne tråden er spunnet ut fra en annen om ei som hadde barnet i barnehagen 60% og ventet nr 2 i oktober. Jeg mener da hun gjør det som er riktig, hun har noen dager for seg selv og baby og noen dager sammen med dem begge to. men for at dette skal fungere så må barnet begynne i barnehagen i august og være på tilvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår er 5 år og har fått søsken. Ville vært helt latterlig at han skulle gå hjemme å kjede seg med oss, når alle vennene er i BHG. Han hadde også mistet førskoleopplæringen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh my...

Hva hvis du prøver, også funker det ikke... Og barnehagen er full!!! Hva da???

Her i strøket er det hvertfall ikke mange ledige bhg plasser.. spesielt ikke på småbarnsavd der det stort sett er lang venteliste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 11.42

 

Noen få barn reagerer kanskje sånn, men det er ikka mange. Jeg jobber i barnehage og har en baby og en 2,5 åring. Jeg kan love deg at hun ikke gråter og savner i barnehagen. De dagene jeg har henne hjemme der i mot, da skal du høre sutring.

 

Jeg har hatt to meget krevende babyer, da får jeg ikke lagt dagen opp etter eldre barn. Fordi jeg hadde erfaringen med eldste som baby ville jeg ikke risikere å stå uten barnehageplass. Ikke for min del, men for at barna mine skal ha det bra.

 

Aktive foreldre som tilbringer hele dager med barna er et nytt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 11.42

 

Noen få barn reagerer kanskje sånn, men det er ikka mange. Jeg jobber i barnehage og har en baby og en 2,5 åring. Jeg kan love deg at hun ikke gråter og savner i barnehagen. De dagene jeg har henne hjemme der i mot, da skal du høre sutring.

 

Jeg har hatt to meget krevende babyer, da får jeg ikke lagt dagen opp etter eldre barn. Fordi jeg hadde erfaringen med eldste som baby ville jeg ikke risikere å stå uten barnehageplass. Ikke for min del, men for at barna mine skal ha det bra.

 

Aktive foreldre som tilbringer hele dager med barna er et nytt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, det er da dine unger, da må du sannelig holde ut med de da. Eller la pappa få permisjonen slik at du kan jobbe, kanskje han klarer det bedre enn deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...