Gå til innhold

Noen med erfaring?? Ks, sy eller stifte? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ha planlagt ks om noen uker. Har tidligete født vanlig så har ingen erfaring med dette ;) det jeg lurer på er om noen her har erfaring med sying eller å bli stiftet sammen etter ks. Legen som skal gjøre dette på meg stifter alltid hvis jeg ikke ønsker noe annet. Fikk inntrykk av at grunnen til det er fordi det tok ikke like lang tid som sying. Ei venninne av meg mente (av erfaring) at det (arret) blir finere av å sys igjen.

Noen andre med erfaring?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går raskere å stifte sammen med agraffer ja.. Og mange leger, spesielt de "eldre", gidder ikke annet..

Det blir finere sårskur, og kan være mindre infeksjonsfare ved sutur.. Jeg hadde bedt om å få intracutan sutur jeg.. ;) Da slipper du å se stingene, og ikke er det noe som må fjernes heller.. ;)

Skrevet

Takk for svar :) ! Han sa jeg kunne velge, men at d ble like fint arr etter stifting.. Men har hlrt fra andre at d er best å sy. Så da skal jeg be om det! :)

Skrevet

Ja det kommer jo litt an på hvordan han syr da;) Om han bruker hud-sutur blir det jo ganske lignende som agraffer (stifter), men med intracutan sutur (pluss litt strips) blir det somregel veldig fint.. :)

Lykke til:)

Skrevet

Ja d kommer jo an på han ;) men han har et godt rykte vet jeg, heldigvis. Men tusen takk for nyttig info, høres ut som du har peiling på dette. Så d var til stor hjelp :) jeg skal si jeg ønsker det, og da får jeg d. Han sa jeg kunne velge selv :)

Ha en fortsatt fin dag!

Skrevet

Har ingen personlig erfaring me ks selv, men jobber på operasjon så har jo vært med på mange inngrep, også mange ks..

Er sikkert mange meninger om hva som er best, og det er veldig ulik praksis fra sykehus til sykehus.. Men nå har du fått min mening hvertfall;)

Når har du termin/planlagt ks? Og hvilket sykehus skal du føde på?

Skrevet

Jeg tok KS for 4 mnd siden. Ble sydd innvendig. Akutt snitt, så jeg hadde ingen "valgmuligheter" og var såpass rusa da det sto på at jeg ikke hadde noen formening om at det tok tid. Virkelig blitt et helt "nydelig" arr - en tynn liten rød stripe som jeg antar nesten ikke kommer til å synes når den blekner. Er operert i magen fra før og ble stiftet da - det arret er bredt og ikke spesielt pent. Så det er min erfaring!

Skrevet

mitt er stifta, kunne ikke vært finere:)

tror det kommer an på legene, om de bryr seg mye liksom..

Skrevet

Takk for alle svar :) jeg er nå sikker på at jeg skal sys :)

D blir som d blir uansett. Ha en fin helg alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...