Kath+3 Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hei Er det noe som tilsier at man skal gå til lege nå på slutten?Er det noe jordmor ikke kan sjekke? Jeg har kun vært til jordmor og er super fornøyd med det, er der jeg føler behovet mitt er. Skal sies jeg ikke har særlig mye til overs for legen min, og hvis jeg kan unngå å gå til han så ser det lysere ut Er nå i uke 34 og har hatt et supert svangerskap så langt
Mamma i lykkerus Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Jeg går til jordmor, kun til lege dersom jordmor er på ferie. Ser ingen grunn til å gå til legen på slutten. Jordmor er jo spesialist på gravide!
TM 28 Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Hehe her er det omvendt. Jeg takler rett og slett ikke jordmoren min, så jeg går kun til legen min Er 36+5, så jeg går til henne med litt under 1 ukes mellomrom, pga. dårlige mål. Men uansett - jeg mener at jordmor kan sjekke det en lege kan, med unntak av blodprøver og hb (?). Er du fornøyd med jordmor og svangerskapet fortsatt er supert, så er det vel bare å fortsette hos henne frem til den lille møter verden =)
Kath+3 Skrevet 1. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2011 Har tatt alle blodprøver, og jordmor tok hb sist så da vil jeg bare fortsette hos jordmor takk for svar!
ninairen Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Jeg har bare gått til jordmor, utenom den første kontrollen i uke 10. Liker ikke legen min, og jordmødrene har mye bedre tid/mye flinkere med gravide., Virker som om noen leger ikke har peiling på gravide. Så har ikke vert med legen siden da..
Kath+3 Skrevet 1. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2011 Samme her! var der kun og fikk helsekort følte ikke jeg fikk noe informasjon av lege, og kunne ikke svare på noe av det jeg lurte på. Er jo fødsel og babyen jeg har spørsmål om fremover så..Men vi må vel til lege på kontroll med babyen, 5 ukers?
ninairen Skrevet 1. september 2011 #7 Skrevet 1. september 2011 Tror babyen bare skal på kontroll med helsesøster på helsestasjonen.. Men vi må vel på kontroll til legen etter 6 uker eller noe,tror jeg? Er førstegangs, så er ikke 100% sikker
DenTredje Skrevet 1. september 2011 #8 Skrevet 1. september 2011 Jeg tenker omvendt, hehe... Jeg er 39+2 idag og har gått til lege hele tiden, men de siste 2 gangene har jeg vært hos jordmor. Syns det har vært greit med en veldig konkret lege, men nå som det nærmer seg slutten syns jeg det er fint å kunne prate litt mer rundt fødsel og slikt med en jordmor. Så om du er fornøyd med jordmora er det vel bare å fortsette å gå der?
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2011 #9 Skrevet 1. september 2011 Jeg går kun til lege fordi jeg syns det ble så mye dill og pjatt med jordmor. Så så lenge de tar de prøvene som skal tas kan man velge å bare gå til den ene.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2011 #10 Skrevet 1. september 2011 Trenger forresten ikke gå på kontroll 6 uker etter fødselen heller om fødselen var ukomplisert, man ikke har noen plager og ikke trenger prevansjon av lege. Men babyen skal ha legekontroll når den er 6 uker.
Light of my life Skrevet 1. september 2011 #11 Skrevet 1. september 2011 Jeg er førstegangs i uke 37 nå og var til min første jordmortime i går. Har hele tiden tenkt at det holder da å gå til lege, men nå skulle jeg ønske jeg hadde begynt hos jordmor tidligere. Hun tok seg så god tid, hadde masse nyttig informasjon, og var veldig forståelsesfull og sympatisk (noe fastlegen min ikke er). De siste ukene nå skal jeg gå annenhver uke lege og jordmor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå