Gå til innhold

Tips til julegaver jeg/barna kan lage selv til nærmeste slekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen fine fotografier som dere rammer inn, lar barna pynte rundt.

 

Fotokalender

 

Jeg har fremdeles noen skikkelig fine montasjer av tørkede, pressede blomster fra da tantebarnet mitt var to år (fått hjelp av mor, selvfølgelig). Hun er over 20 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar på alle små esker med lokk, eller uten lokk. spiller ingen rolle. spar på pringles-rør også! syltetøyglass er flott!

 

disse kan dere dekorere, kle med noe flott papir, male på osv

og bruke som emballasje til hjemmelagde småkaker, marsipan, sjokolade, karameller, brente mandler o.l.

 

lag flotte etiketter og til-fra-lapper som matcher esken/glasset/røret.

 

dere kan også lage hjemmelagte bilderammer av tykk kartong, eller om dere har noen tynne lister liggende i garasjen dere kan male og dekorere.

 

mye har man hjemme og litt må man kjøpe men å lage disse tingene selv blir langt billigere enn alternativet.

 

lykke til!! det er kjempemoro med egenproduserte og selvlagde gaver;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde fotobok når det var på salg, kosta 49 per stykk ! Også fikk småttisene male kopper som vi ga bort fulle av hjemmelaga karameller eller kjeks. Ingen som klaga :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor så laga vi krus. Vi kjøpte ganske store hvite krus, så hadde jeg keramikkmaling og markeringsteip. teipet et ganske stort vindu på den ene siden hvor barna fikk male sine motiver. så skrev jeg navn med keramikkpenn på den andre siden. Alle sammen ble kjempe glade for koppene sine og hver gave kostet ca 30 kr. =) STOR suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag noe som faktisk brukes.

Ta med ungene på sopptur nå. Tørk soppen og gi bort i fine esker eller poser som ungene kan dekorere.

La ungene strikke ørevarmere eller pulsvanter. Ekstra billig er det om dere rekker opp en gammel genser eller noe annet og bruker garnet.

Sy grytekluter.

Sy og dekorer poser til treningstøy eller til strikketøyet eller hva de måtte trenge en fin stoffpose til.

Plukk einerbær som dere tørker og gir bort på krydderglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...