stjernerogplaneter Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 har hatt problemer med litt lite melk på kveldene og derfor mye skriking og sult og mulig magesmerter ca mellom kl 17 og 23 hver kveld. Kjøpte en ammete for en uke siden, og har drukket en kopp på ettermiddagen de siste dagene. Og det gav full effekt! Masse melk og mer fornøyd beibis. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men han har også sovet mye mer på natten også. Han er 10 uker gammel, så endringene kan jo også skyldes at han begynner å nærme seg den "magiske" 3 månedersalderen. Det er sikkert varierende resultater og effekt av denne teen, men skulle du ønske deg litt mer melk skader det hvertfall ikke å gjøre et forsøk!
Mrs. Charming Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Alt må prøves, takk for tips. Selv tok jeg bringebærtekapsler i graviditeten og er allerede ferdig med blødningene(14 dager etter) i forholdt til 6 UKER med forrige mann. Magen har også gått fortere tilbake. En liten avsporing, men har nå fått litt trua på urter!
lillenims Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Vær forsiktig med ammete som inneholder peppermynte, det er kjent som melkestoppende urt mange steder. Minst en ammete i Norge er basert på peppermyntete. http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk har noen tips om urter og slikt også.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Hvilken sort amme te har du prøvd? Jeg har brukt kloster sin ammete, men ser nå at den inneholder peppermynteblad som lillenims advarer mot.... Rart de har noe som virker melkehemmende i en ammete????
stjernerogplaneter Skrevet 2. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2011 må innrømme at jeg bruker KLOSTER sin ammete, og den fungerer bra på tross av peppermynteinnhold. Rart om de skulle være så kontraproduktive og tilsette noe som hemmer melkeproduksjonen? Virker hvertfall likevel på meg, skal fortsette å bruke denne :-).
lillenims Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Ja, jeg vet mange bruker Kloster sin uten problemer, det varierer nok hvor sensitiv man er for doseringen av urter som hjelper/ikke hjelper på melkeproduksjonen. Jeg vet av noen som har merket dramatisk nedgang etter å ha drukket slik te, og så er det andre som merker det motsatte, slik som deg At de har peppermynte i ammete kan være fordi den ikke primært er ment for å øke produksjonen, men for å lindre smerter hos barnet - jeg vet ikke. Uansett så er det ingenting farlig i denne teen, så det går fint an å prøve den, men altså greit å være obs dersom man IKKE synes den hjelper - det kan være den slett ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå