Gå til innhold

Veldig matlei... Litt slitsomt og upraktisk når man har barn å lage mat til:P Noen tips?


3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Har vært matlei i lang tid nå. Uvant, ettersom jeg i utgangspunktet er glad i mat og ikke pleier å ha noe imot å lage mat heller... Men nå er jeg altså både lei av å spise og lage mat. Kan gå hele dagen uten å tenke på mat en gang, og har jeg det travelt glemmer jeg rett og slett å spise. Ikke så lurt når jeg skal prøve å gå litt ned i vekt...

 

Har to gutter i bhg som jeg jo gjerne skal lage sunn og god middag til, men nå blir det liksom bare det samme som går igjen og jeg klarer ikke helt å være oppfinnsom når det kommer til litt nye middagsretter. Alt byr meg liksom imot... Noen flere som har det sånn?

 

Noen tips til raske, sunne middagsretter som unger liker?

 

Og noen tips til lunsj som kan friste en som absolutt ikke har lyst på mat? Siden jeg er litt på slanker'n lurte jeg litt på sånne Nutrilettshaker... Men er litt skeptisk til om de er gode:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye godt du kan lage som tar kort tid. Feks wok med kylling eller svinestrimler, pita pizza, lapskaus av lapskausblanding med mager pølse, bruk buljong og maisennejevning, litt pepper og smak til med salt hvis det trengs, ofte salt nok med pølser og buljongen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må stå i ovnen 25-30 minutter, men er rask å lage til: spinatlasagne. 1 pakke frossen spinat blandes i en kjele med creme fraiche (kan bruke hvit saus/ostesaus i stedet). Stek karbonadedeig og ha i tomatsaus. Kan lages uten kjøtt, da med for seksempel gulrøtter og sopp i tomatsausen. Legg sausene lagvis i en form med fullkorn lasagneplater og ost på toppen. Datteren min og mannen min elsker denne.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeburgere!

Veldig kjapt,enkelt og sunt,og unger digger det:-)

Bare putt ei litt stor god fiskekake i et grovt burgerbrød(del evt fiskekaka så den blir litt tynnere skive)

Legg på det man ønsker av salat,løk,agurk,ketchup,dressing osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pleier pitabrød med div fyll å være populært.

F.eks;

 

Tacokjøttdeig

Løvstek (den av kalkun er god!)

Strimlet kyllingfilet

Fiskekaker

Osv..

 

Putt i tomat, agurk, salat, mais, løk og slikt etter hva man har lyst på. En klatt rømme eller annen dressing gjør seg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:) Disse skal prøves ut. Virker som kjappe og greie retter, så får vi håpe de faller i smak hos resten av familien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...