Gå til innhold

Sy eller stifte etter ks?? Noen med erfaring??! :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha planlagt ks om noen uker. Har tidligete født vanlig så har ingen erfaring med dette ;) det jeg lurer på er om noen her har erfaring med sying eller å bli stiftet sammen etter ks. Legen som skal gjøre dette på meg stifter alltid hvis jeg ikke ønsker noe annet. Fikk inntrykk av at grunnen til det er fordi det tok ikke like lang tid som sying. Ei venninne av meg mente (av erfaring) at det (arret) blir finere av å sys igjen.

Noen andre med erfaring?? :)

Fortsetter under...

Hadde et ks i 2007, jeg ble sydd. Har ikke erfaring med agraffer (stifter) på meg selv, men jobber som sykepleier og har erfaring med det fra pasienter. Har du valget, så ville jeg nok gått for suturer (sting). Stiftene kan, men ikke nødvendigvis etterlate seg "småprikkete arr" på over og undersiden av snittet.

Jeg ble sydd etter mitt KS, og det er bare en tynn strek. Har også en urinveisoperasjon bak meg, som er tatt i bikinilinjen . Da ble jeg 'tråklet' sammen - med tråd som ble plombert i begge ender, og bare trukket ut i ett stykke etter noen dager - det er et veldig pent arr, men har ikke hørt om den teknikken verken før eller siden.

Hei!

Jeg ble stiftet etter mitt keisersnitt. Hadde ingen problemer med dette, og arret er nesten ikke synlig. Ingen "hull" etter stiftene, bare en tynn strek. Dette arret er faktisk mye finere enn et arr jeg har etter en blindtarmoperasjon hvor jeg ble sydd.

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har blir gjort begge deler på, og for meg var sying mye bedre. Men muligens fordi de satt i stiftene alt for hardt, så de var et mareritt å få klippa ut. Rett og slett meget vondt, og var jo en del som skulle ut.. :(

Med tanke på arr så ser de ganske like ut..

Tror ikke det spiller så stor rolle. Har opplevd begge deler, stifter etter begge keisersnitts og ble syd etter en mageoperasjon. Arrene er ganske like, bare at når de sydde så "stramma" de litt for mye, så det har blitt en liten innsving, nesten som en ekstra navla. Fikk heldigvis retta på det nå under siste keisesnitte. Eneste er at stiftene må fjernes, synes ikke det var noe problem. Fikk med meg tang/saks hjem og fikk en venninne til å fjerne de, veldig enkelt skal bare klemmes på midten. El. man får time på sykehuset el fastlege.

Jeg har blitt stiftet begge gangene. Jeg tror det går raskere enn å sy. Arret mitt (det er bare ett, de skar i det første ved andre ks) ser veldig fint ut, og merkene etter stiftene vises ikke. Det var også problemfritt å fjerne stiftene, det stakk bare bittelitt, gjorde egentlig ikke vondt.

Med førstemann fjernet de stiftene dagen etter at jeg dro hjem (jeg bodde like ved sykehuset, så jeg kom bare innom), med andremann fjernet de stiftene like før jeg dro hjem på dag fire.

Jeg har bare god erfaring med stifter, så jeg ville ikke lagt meg opp i hvordan de lukker såret.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...