Gå til innhold

Da var vi i september jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, så blir det septemberbarn på oss likevel...

Har hatt verdens koseligste morgen med latter og smil rundt frokostbordet, solen skinner inn i hele huset og mannen har akkuratt levert eldstemann på skolen. Nå skal jeg og den digre magen gå å legge oss igjen med en kopp te og lese bok.... leeeeengeee!

Så godt det er å være gravid når en først klarer å legge fra seg 'utålmodigheten'. Dette er noen av de siste timene jeg har helt alene før et nytt vidunder skal oppsluke hele min oppmerksomhet.

I dag blir det ingen vasking, ingen handling, ingen forberedelse - nå skal jeg bare kose meg og i kveld blir det kino med venninde!

Hurra for 1. september (regnes som første høstdag eller??)

Klem til alle ventende sjeler der ute :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er deilig at det er vår tur nå!!! Jeg har sovet utrolig dårlig, men 1 september datoen gir meg masse ny energi!!!

Dagene her består stort sett av 1-2 dagligdagse husrengjørings ting, men tenkte å slå på stor tromma siden formen er GOD!! Med en mann hjemme så er vi jo to, å da er alt så mye kjekkere :o)

Guttungen på vei i bhg, jeg koser meg med kaffi sålenge å dere.

Jm time kl 11, så da har jeg innlagt pause i kalenderen.

Mannen har laget fårikål i går, så ja nå er høsten på en måte her. Og hva passer ikke bedre enn en real høst rengjøring.

Ha en stålende 1 september jenter!!

Skrevet

1. september, og termindato for meg!! Rart å logge inn og se at jeg har -0 dager igjen til termin (0 uker) - men babyen lar nok vente på seg her.

Sov elendig i natt, med mye "maserier" og sprell fra lille frøken i magen - så i dag skal jeg legge meg igjen et par timer, å bare håpe att maseriene tar seg opp til å bli noe mer ;) Å litt senere skal jeg skure ned leiligheten, for siste gang håper jeg (hvis jeg orker da!)

Ønsker alle en riktig god dag - dette er vår mnd. jenter!

Skrevet

Ja, så ble det altså ikke august-barn. Men når den sannheten nå har sunket inn, må jeg innrømme at jeg elsker september, valgte til og med å gifte oss i denne nydelige høstmåneden. :)

Så nå finner jeg også roen og venter til termin den 4.

En god dag til alle fra meg også!

Skrevet

Jippi, endelig september og vår tur :) er 18 dager til termin:)men tiden går nåkk fort... :)Litt vasking til helgen her, men ellers er det bare avslappning tror jeg :)

Skrevet

Det blir iallefall september barn på de fleste av oss:)

Har og hørt rykter om at de nye forskriftene om overtid skal tre i kraft på Haukeland 1. september:) Hvis det stemmer, så skal jeg på overtidskontroll om ikke så lenge:) Ja, med mindre babyen finner ut at han skal klare å komme seg ut selv:)

5 dager igjen til termin:)

Ha en suuuper dag:)

Skrevet

Ja da er det september og det ble ingen augusttulle likevel. Merker nå at når 1. september 'grensen' likevel er passert så har noe av utålmodigheten forsvunnet. Ble nok ekstra utålmodig av å gå på overtid og se 1. september og sikker barnehageplass forsivnne. Men nå er det toget gått uansett, så nå skal jeg prøve å nyte den siste tiden. Her er flott vær idag i alle fall og jeg sto opp til ferdigvasket hus (takk til min supre mann som jeg er så heldig å ha hjemme fra jobb noen dager nå).

Og nå har jeg planer for de neste par dagene i alle fall, så om ikke det blir fødsel så har jeg andre ting å se frem til :-)

Nå er jeg 6 dager over, så da er det ikke mange dagene igjen uansett. Litt usikker på hvilken grense sykehuset her forholder seg til mtp igangsetting. Men blir i alle fall kontroll på tirsdag. Trodde egentlig det skulle bli senest i morgen og det trodde legen min og. Men de hadde visst ikke innført de nye retningslinjene med kontroll etter 1 uke ennå.

Ha en flott septemberdag jenter!

Skrevet

Jepp, der røyk håpet om augustbarn! Ja, ja...14 dager igjen her, og energinivået er egentlig ganske så bra. Har vært en tur og fått akupunktur idag, samt handlet litt koselige høst-ting til huset (bla noen fine lysestaker i høstfarger :o) ) Nå koser jeg meg med kaffe og nytt Kamille-blad, har planer om en liten blund og så kanskje sitte litt i sola etter det. Bare slappe av idag med andre ord. Idag skal rydding og husvask få ligge!! Sov dårlig i natt, hadde mye kynnere og menslignende smerter...håper det betyr modning :o)

Ha en strålende september-dag alle dere vakre, gravide jenter!!

Skrevet

da var vi over i september ja..hadde håpet før- men dog..,,..---forsøker å se fremover..uansett ikke mange dager igjen( toppen 7-9 da sykehuset her setter igang 9 dager over og overtidskontroll 7 dager). Har termin idag, og neste mål vil være å forsøke å få henne ut i helgen (lokke henne ut på et vis )da mamma/jordmor har vakt på føden..og alt ligger tilrette for d..

ønsker dere en fin 1.september dag- her nytes den med kopp tea, bok, tv, pc og ullpledd på sofaen..

<3

Skrevet

Her ble også mye av utålmodigheten borte tvert når vi kom til september. Med barnehagefristen passert, spiller det ingen rolle om det blir fødsel 1 eller 14 september. Nå kan jeg godt nyte noen dager til, masse små prosjekter som hadde vært fint å få unna hjemme. I dag har jeg rydda, sortert og vaska på kontoret/gjesterommet, åh så deilig. Kjekt å ha det klart til gjester som kommer langveisfra for å hilse på baby :)

I morgen er det tid for å se om lillebaby vokser godt nok i magen, skal på sykehuset for ctg og ultralyd med vekstestimering, ettersom hun for en uke siden ble funnet å være overraskende liten.

Skrevet

Her ble også mye av utålmodigheten borte tvert når vi kom til september. Med barnehagefristen passert, spiller det ingen rolle om det blir fødsel 1 eller 14 september. Nå kan jeg godt nyte noen dager til, masse små prosjekter som hadde vært fint å få unna hjemme. I dag har jeg rydda, sortert og vaska på kontoret/gjesterommet, åh så deilig. Kjekt å ha det klart til gjester som kommer langveisfra for å hilse på baby :)

I morgen er det tid for å se om lillebaby vokser godt nok i magen, skal på sykehuset for ctg og ultralyd med vekstestimering, ettersom hun for en uke siden ble funnet å være overraskende liten.

Skrevet

Lykke til MiePia30 :) spennende å se om hun har vokst mye på ei uke..jeg tror frøkna mi blir stor..3700-3900 g og lang frøken..spennende dager har vi fremfor oss...

tommel opp :D

Skrevet

takk! Jeg er ganske så lita selv så ble overrasket på vekstkontroll i uke 31 da hun ble estimert til å bli 4 kilo til termin. Men nå for en uke siden var hun plutselig bare 2700 gram og var da 37+4. Falt fra 80 percentil til 20 percentil. Mystisk. Men jeg vet jo hvor vanskelig estimering er og det er store måleforskjeller fra lege til lege. Er ikke bekymret og sikker på det kommer ut en ganske så gjennomsnitllig baby :)

Skrevet

Lykke til i morgen miepia! Så lenge bebisen har det bra der inne er vel alt over 2500gr en bra vekt? Kjenner en barnepleier på sykehuset som mener små barn (2500gr og opp) klarer seg bedre og er 'sunnere', suger bedre osv enn de store over 4200gr.

Selv skal jeg til sist jm-kontroll. Hun har 'lovet' med tidlig fødsel siden uke 36 (hadde da 1cm åpning, hodet festet, myk, avflatet og moden mormunn) men her skjer ingenting... Har vært litt irritert på at hun skapte så store forventninger for oss, men nå har jeg bestemt meg for bare kose meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...