Gå til innhold

Hvorfor er noen så i mot gåstol?

Anbefalte innlegg

Har en ekstremt aktivt baby på 4 måneder som kjeder seg veldig, og har dermed tenkt til å skaffe meg en gåstol, men hva er argumentene mot å skaffe seg dette egentlig? Kan ikke se at det er noe værre for hoftene til babyen enn å ha de hengende i bæresele.. Kjenner fler barn (ungdommer nå, da.. ...) som brukte dette, og jeg kan ikke se at de har tatt skade av dette....

Fortsetter under...

Hørt noe om at babyen ikke skal belaste kroppen med å stå før den er utviklet nok til å klare det selv, dvs uten et hjelpemiddel(gåstol). Men så lenge man bruker den med måte og ikke flere timer daglig, så går det nok fint.

I en gåstol blir ryggen belastet veldig hardt, man sitter rett og og ned. I en bæresele ligger barnet ofte på skrått eller man skifter stilling på barnet jevnlig.

I korte periode kan en gåstol eller hoppestol være morsom for barnet, men det er fort gjort å glemme seg av og la barnet sitte lenger enn 10 minutt hver gang.

En 12 år gammel artikkel faktisk.. Ja, den må vi jo høre på.. Du får vel med deg at det stadig forskes på slike ting, og at så gamle rapporter er omtrent like mye verdt som den melka jeg har stående i kjøleskapet med datostempling fra forrige uke..?

Annonse

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article462219.ece

Her er ein nyare artikkel, eg kunne sikkert leita etter fleire også, men informasjonen og kunnskapen er den same.

Det er ikkje slik med forskning at dei resultata som er "ferskast" er det som er gjeldande. Finnes det 400 tiårs-gamle studiar som antyder at omega-3 påverker utviklinga av hjernen i ein positiv retning (høgare IQ-poeng til dømes), betyr ikkje det at resultat frå EIT studie som vart publisert i går som antyder at denne effekten ikkje er tilstades veltar alt det eksisterande arbeidet som finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...