Gå til innhold

Hvordan planlegge en kveld borte, pumping, flaske osv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle så gjerne hatt en dag "fri" fra babyen. Jeg skulle vært borte på noe som varer en 3-4 timer og må da evt ha barnepass.

 

Jeg ammer fremdeles ofte, ca hver 3 time, og har enda ikke prøvd flaske. Hvordan skal jeg få til dette? Jeg må jo da pumpe meg så jeg har melk til flasken og se om småtten vil ta flaske. Hvordan får jeg til dette?

 

Når bør jeg pumpe i forhold til ammingen, får småtten nok mat hvis jeg skal prøve å pumpe ut et par måltider i tillegg til ammingen? Vil jeg få melkespreng av dette, dvs fører pumpingen til økning? Og vil jeg måtte ha med pumpe og pumpe meg den kvelden jeg evt drar bort?

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville begynt med å pumpe litt og se om babyen vil ta flaske. Hvor gammel er babyen? Hvis h*n ikke virker fornøyd med det som er i puppen (fordi du har pumpet) får du bare gi det som du har pumpet ut. etter noen dager med "ekstrapumping" har nok produksjonen økt litt ja. Men dette er jo bare en fordel spør du meg, så kan du pumpe masse og ha i frysen, så kan du gå ut på kortere ting uten babyen litt mer spontant i fremtiden! (Uten å planlegge ukesvis i forveien altså).

 

Melken kan stå i kjøleskapet ganske mange timer (inntil et døgn tror jeg) etter du har pumpet. Det kan også fryses. Dette finner du mye om på ammehjelpen.no o.l.

 

Hvis du ammer rett før du går og rett etter du kommer hjem fra hva du nå skal, er det i så fall ett måltid som skal gis på flaske sannsynligvis. Det er jo ikke lett å vite hvor mye barnet får i seg ved amming, og det avhenger jo også av hvor gammel h*n er. Du må nesten bare prøve deg litt frem, men selvfølgelig best å ha litt mer melk i kjøleskapet enn du tror du trenger. Evt. kan du kjøpe litt mme just in case.

 

Jeg ville nok tatt med pumpen for sikkerhets skyld. Kan bli ubehagelig etter 2-3 timer hvis du er vant til å amme så ofte. Men spørs jo hvor mye du lekker... Er litt kjedelig hvis toppen blir helt våt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...