Gå til innhold

Jeg er enig med Alva ang vekt: normalen forskyves oppover og smålubbene damer ansees for å være tynne..

Anbefalte innlegg

Til og med størrelsen på klær har forandret seg for at den "amerikanske tendensen" hva gjelder kroppsvekt skal få folk på shoping til å føle seg vel.

At folk er i "godt hold" er helt flott det,altså. Men jeg tror man har endret "idealet" ganske drastisk. Nå går ungdommene med en dissende mage hengende utover buksekanten med en kort topp over uten at noen hever et øyebryn.. Det ville vært pinlig å gå sånn for 10-15 år siden..

Fortsetter under...

Hehe, tror du er en av få som er enig ;-)

Jeg ble egentlig mest nysgjerrig på å finne ut mer om dette da jeg fant en gammel bukse fra slutten av tenårene som passet bra, men likevel var en størrelse større enn det jeg bruker nå. Har nemlig lenge ment at noe har skurret her etter at jeg gikk ned til min normalvekt og plutselig måtte kjøpe det jeg før har ansett for veldig små størrelse.

Men jeg mener også at man skal være varsom med tenåringer ovenfor dette. Som lærer på ungdomsskole ville det aldri falle meg inn å sette opp et ideal for dem slik som den høyde minus ti regelen (selv om jeg mener den faktisk ikke er så helt borti natten, en må bare huske på at det er snakk om en pekepinn her, ikke en fasit!).

En annen ting jeg har lagt merke til er når noen begynner å komme med kommentarer som "nå er du jo så tynn, du må ikke finne på å gå ned mer i vekt!". For denne kommentaren kommer mest til de som har gått ned synlig mye i vekt, og akkurat blitt helt normalvektige. Det er bare at omgivelsene ikke er vant til å se dem som normalvektige, og derfor reagerer. Har f.eks opplevd å stå ved siden av en som er like høy som meg, men en god del tynnere. Denne damen er naturlig spinkel, og har alltid vært slik, mens jeg som da vier minst 10-15 kg mer enn henne var den som fikk kommentaren om at "nå må du ikke gå ned mer, da blir du altfor tynn!" etter at jeg hadde gått ned 15 kg. Måtte le litt da ;-)

Det er sant, selv de som ikke er overvektige blir tyngre.

HJvis man skal lage en film fra for eksempel 60 tallet i dag er det nesten umulig å skaffe skuespillere og ikke minst statister som er tynne nok til å gi et realistisk bilde av hvordan folk så ut den gangen. Det er skremmende hvor sterk denne utviklingen har vært. Det utrolige er at vi faktisk i snitt ikke spiser noe mer nå enn da. Forskjellen er at vi ikke rører på oss.

Hehe, ja det kan hende, men ikke hos bik bok i allefall. Mannen min skulle kjøpe med seg en bukse fra usa en gang, det var rette målene, og aaaaalt for stor.. Og jeg jeg skulle ha "petite" str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...