Gå til innhold

Trenger råd. Vurderer Friends hos Coop Obs? Skal kjøpe de aller første sko til sønnen min. Lurer også på:

Anbefalte innlegg

Noen som vet om disse er noe bra? Er det noen andre som er bedre? Hvilke kriterier bør jeg ha for skokjøp? De skal tåle minusgrader. Usikkert om de skal gås i, eller bare stå/sitte i vogn med, siden gutten ikke kan gå enda og er 8 måneder gammel. Alle råd og tips mottas med takk! :)

Fortsetter under...

Har aldri testet Friends selv da tilbakemeldingene jeg har fått med meg går ut på at de er kalde og blir fort våte.

Ifjor kjøpte jeg Reima sine GoreTex på Obs for en rimlig penge, var et tilbud de fikk inn. Håper dette kommer iår også for de var supre, de beste vinterskoene vi har hatt.

Kjøp heller stonz til gutten din. Kjøper du sko nå er det ikke sikkert de passer når han skal gå. Forøvrig synes jeg snøresko er best til de minste som går for de sitter stort sett bedre.

Takk. Men tror du virkelig det er nædvendig med det dyreste merket? Det er jo de aller første skoene, og vil sansynligvis ikke passe mer når han lærer å gå, så de blir jo til stillesitting i vogn og i bilen, for det meste. Kanskje er ikke Friends så bra, men det må vel være noe mellom de og Reima som duger? Jeg trenger skoene nå, og har ikke tid til å vente til et evt tilbud i vinter. :)

Men er disse varme da?

Sjekket stonz.no og de koster jo 400kr + 165 for foret inni. Dyrt å sjanse på, om de ikke er varme og gode.

Annonse

Mye bedre for sønnen din å bruke stonz e.l. http://www.stonz.no/

Finnes mange alternativer som er like gode til å sitte med i vogn som sotnz, men når de er så store at de skal leke og krabbe i snøen er det greit med noen som er gode og varme.

Sokker vil ikke være nok, for han skal få lov til å stå med støtte ute, foreksempel for å hilse på katten vår, eller bare for å se på sneen når den kommer. Desuten kan det bli litt krabbing også. Så vi trenger nok såler. :)

Superfit har jeg ikke hørt om. Ecco er gode sko, for voksne i alle fall. Må vel ta en skikkelig runde i byen, men selgere tør jeg ikke stole på så fint om flere h ar råd her inne. hi

Annonse

Det finnes som sagt alternativer. Reimatec har, polarnopyret, reflex osv. Så lenge de er vanntett og vindtette ordner du med foret selv. Ullsokker, evt. tekniske sokker lag på lag.

De er elendige i snø/slaps!!

IKKE vanntette på noen som helst måte og barnet var kald på beina!!!

anbefaler IKKE de skoene.

jeg kjøpte de for 149kr på salg så det gjorde ingenting at de ble kastet rett i bosset etter 2 uker!!

Nei mener ikke det vanlige sokker, men dun-sokker som er laget for barn som ikke går. De er laget av det samme som dressene, Reima har der også, brukte det selv til mitt barnehagebar før hun kunne gå. Da satt ute i snøen og krabbet rundt uten å være hindret av stive såler.

Jeg har ingen planer om å være gnien, men sjanser ikke på å bestille sko til over 500kr om jeg ikke vet at de duger. Det er ikke å være gnien det vel?

Min baby har stonz hun bruker nå. De er vind og vanntette og sitter mye bedre på foten enn andre "sokker" vi har prøvd på de eldre barna. Hun går ikke enda(10mnd) så jeg tenker det er lettere å ha på foten. Jeg har ikke kjøpt innlegget, men tenkte å bruke ullsokker senere på høsten/vinteren. Har derfor ikke erfaring med hvor varme de vil være på vinteren, men kaldere enn vottter/dress vil det ikke være så lenge hun kryper. Min plan er å kjøpe sko når hun begynner å gå mer eller mindre uten støtte.

Ang. Superfit hadde vi noen supre, lette vintersuperfitsko med snøring for noen år siden. Kan absolutt anbefales, men er vel i samme prisklasse som ecco tror jeg.

Coop friends har jeg ikke noen erfaring med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...