Gå til innhold

Hvor står vognene i barnehagen når barnet sover, når barnet er våkent og om natta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her står vognene ute hele dagen, og regntrekk blir tatt på (som regel) når det begynner å regne.

Min mening er at regntrekk er ikke for å ha på når barna sover, men som en løsning hvis man er ute å går tur eller for korte perioder.

Fordi:

Det er kun en liten lufteluke, det blir for lite og tett luft.

Regntrekket er ikke helt tett, og sidene på vogna blir våte som igjen gir rå luft.

To dager denne uka, så har vogna vært klissvåt, og det er en vogn til 7000,-

 

Han kan sove inne på madrass, men dem sliter med å få han til å sovne. (i vogna sover han 2 timer).

I tillegg så er dem ikke ute og leker hver dag, dessverre, og da burde det hvertfall være obligatorisk å få sove ute i frisk luft?!

 

Barnehagen sier dem har søkt i kommunen etter støtte til et oppbevaringsbygg til vogner til et par hundre tusen.

Men det skulle vel gå ann å få til noe billigere enn det?

 

Et tak er det for mye å forlange??

 

Så hva er løsningen i deres barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss bygget de på et eget isolert rom med dører og vinduer i tilknytning til småbarnsavdelingen.

Før det hadde de åpen utebod med luftig dør, men med tett tak. Begge deler var fint for barna, men med "innerom" slipper man veps, fluer, edderkopper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognene står under tak og blir tatt inn i lokalene på natta. De står med regntrekk på når det er vått og det er da ihvertfall i vårt regntrekk like stor åpning som på selve vogna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke barna ute og leker hver dag, virkelig? Er dette vanlig i mange barnehager?

 

I barnehagen til min sønn er de ute og leker mesteparten av dagen hver dag. De minste sover ute i vognene sine, under tak, og under vinduet slik at de kan følges med på både av de voksne som er ute og de som er inne. Når de minste våkner så går de inn om det er fælt vær, eller så er de ute og leker de også, evt. sitter en stund i vognene, mens de spiser frukt og ser på de andre leke.

 

Vognene står innelåst i en egen utebod om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barnehagen ikke har vognskur kan barnehagen gjøre lite med så lenge de ikke har økonomi til å bygge dette.

 

MEN, at barna ikke er ute hver dag og leker hadde jeg som mamma ikke funnet meg i. Nå er det bare å utnytte tiden vi har før det blir mange kuldegrader og surt. At barnehager ikke går ut med barna på dagtid, selv om det regner, er virkelig ikke hva jeg definerer en god barnehage eller ansatte for den sakens skyld. Barna har så godt av å komme seg ut hvor de kan løpe, klatre og bruke seg selv. Inne blir det mye støy osv.

 

Slå heller i bordet med dette med utetid, ikke at vogna di blir våt. Når det er sagt, jeg ville ALDRI ha sendt en vogn til kr. 7000 med som sovevogn i barnehagen. Spesielt ikke når den også står ute hele døgnet..... Vi kjøpte en fullt brukbar vogn til kr. 500,- på finn (2008 modell). Brukes bare som sovevogn...hjemme har vi vogna til kr. 7000 stående....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, jeg kjemper for mer utetid.

-så mange unnskyldninger - regn, snø, kaldt, lite bemanning, sørpete ja.. You name it.

Har også søkt på andre barnehager, men alt er fullt.

 

Skal kjempe mer for både utetid og et f... tak :)

 

Takk for innspill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...