Gå til innhold

Jeg har akkurat begynt og jobbe i en kolonial butikk og fy søren hvor mange frekke kunder det er;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men heldigvis er det mange utrolig hyggelige også som veier opp for de frekke;)

Hadde min andre opplærings vakt i dag, men første i kassen. Jeg gjorde en feil som måtte rettes opp og ringte derfor på flere kasser slik at kundene ikke skulle vente for lenge med og betale.

Men en av kundene måtte altså få frem hvor udugelig jeg var selv når jeg forklarte at dette var min første dag i kassen så bare flirte han hånlig av meg og spurte om det ligsom var hans feil...da jeg opplyste han om at det nå var flere ledige kasser så han slapp og vente med og betale så sa han "mener du virkrelig at jeg skal gå i en anne kasse"? Ja hvis du vil slippe og vente så kan du gå i kassen ved siden av (han hade bare en pakke med salat han skulle betale). Da svarte han; " neeeeei jeg vil ikke skifte kasse for det er ditt problem at du er for dum til og sitte i en kasse". Jeg ble virkelig lei meg og flere så styggt på han..Han ødela hele dagen min og jeg har tenkt på denne episoden i hele dag..BLæææ, måtte bare få det ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vent. Det kommer flere stygge kunder! Jeg har jobba i matbutikk og kiosk og har møtt MANGE!! ekle og frekke kunder!

Skrevet

Det er helt utrolig hvordan enkelte får seg til å oppføre seg. At de ikke skjemmes over seg selv?

Skrevet

Velkommen til serviceyrket HI!

Sånn er kunder, de er jævlig frekke.

Jeg jobber på McD, og en gang hadde en kunde ventet i 5minutter på drive-in. Han kom og skjelte meg ut og det sto en annen kunde i luken, jeg var på vei ut med maten til den kjeftende kunden. Enden på visa var at kunden som sto i luka begynte å skjelle ut kjeftekunden. Det var deilig!! Deilig deilig deilig!

Skrevet

Det verste er at disse menneskene føler seg berettiget til å oppføre seg dårlig fordi de er "betalende kunder". Du må bare heve deg over det, og huske at det hander om dem og ikke deg...

Skrevet

Man skal ikke godta alt.

Hadde jeg fått slike kommentarer hadde jeg ringt på sjefen, og hadde jeg vært sjefen hadde jeg forvist han og bedt han finne seg et annet sted å handle, for her snakker man ikke slik til de ansatte.

Skrevet

Tusen takk for støtte damer;). Vi har dessverre ikke lov til og si noe tilbake til kunden, men det var flere som så styggt på fyren og det var tydelig at han ser ned på slike som meg som "bare" sitter i kassa..

HI

Skrevet

HI

Kva sjer om du barre smiler til slike folk som slenger meg kjeften. DET KAN PROVESERE EIN EKKEL KUNDE

Skrevet

Jeg har jobbet på forskjellige butikker, og må si at menn i 45-55 års alderen er de mest hovne og vemmelige kundene. Mange av dem føler at de er høyt hevet over alle som står bak en disk, og har et stort behov for å fremheve seg selv.

Det beste er å bare smiiiiiile og ønske en god dag videre, da blir de (som regel) litt beskjemmet.

Skrevet

Bare SMIL! har jobbet på rema, og er heeelt enig med deg, mange ufordragelige mennesker asså. Men bare smil og ikke si noe, det synes som regel folk er verre. Hvertfall ikke la dem se at det går innpå deg :)

Skrevet

Min teori er at disse menneskene føler seg avmektige i sine egne liv. De har et sykelig behov for å kjenne at de har makt over noen, og derfor velger de ut mennesker som ikke kan eller bør svare igjen, feks butikkansatte. Det er likevel ingen unnskyldning altså, men jeg synes det er litt greit å tenke på at disse bøllene innerst inne er usikre og patetiske.

Skrevet

Jeg står i skranken på NAV og opplever dette OFTE. Noen forstår jeg er frustrerte, men jeg synes det er trasig når folk kommer og ikke har levert det nødvendige for at de skal få utbetalt en ytelse, eller ikke skjønner at de reglene man har å forholde seg til må man bare følge... Du kan desverre ikke gjøre noe med lovverket.

Men de fleste er trivelige, og så blir jeg veldig glad når jeg kan hjelpe de som er frustrerte på en god måte så de går derifra med en annen innstilling enn når de kom inn.

Det var feks. en ung sjømann som kom og etterlyste sykepenger, men han kunne ikke få før han hadde levert inn lottopplysningene. Dette hadde han fått bedkjed om to ganger før, alt er heldigvis notert. Da ble han sur. Samtidig skulle han melde seg arbeidsledig, og da måtte han registrere seg som arbeidssøker. Men den dritten hadde han ikke tid til sa han. Svarte jo som så var at skal han ha DP, må han gjøre dette, Han hadde ikke tid til slikt tull, han var nesten truende... Akkurat de ble jeg en smule uprofesjonell og slengte ut av meg at dersom han var abeidsledig kunne jeg ikke skjønne hva som gjorde at han ikke hadde tid til å gjøre de nødvendige tingene for å få DP...

Skrevet

Jeg har også jobbet i på Rema 1000 for mange år siden. I den lille byen jeg kom fra var kundene stort sett hyggelige og forståelsesfulle, når jeg flyttet til oslo og jobbet på Majorstuen (der var det ICA tror jeg) var det jommen meg mange vemmelige mennesker! Hadde veldig mange kjedelige episoder der...Ikke lett å ikke ta det til seg, men må bare prøve å huske på at denne personene har nok store problemer selv når han kan oppføre seg slik mot andre.

Skrevet

Huff, stakkars deg HI som fikk en så utrivelig og fredd kunde første dagen!

Skjønner ikke hva det er med enkelte, at de ikke kan oppføre seg! Men det sier mest om dem selv, så prøv å ikke la sånt gå inn på deg. Dette var en kjedelig episode, men det var første dagen din, og da er det gjerne sånn.

Jeg er alltid blir og hyggelig mot de som sitter i kassa, og også andre i serviceyrker. Det skal så lite til for å gjøre dagen til noen andre litt bedre, så håper flere også tenker på det.

Synes den kunden burde skamme seg, rett og slett!

Skrevet

Du lærer deg å bli ganske hardhudet og klistre på deg et smil i et slikt yrke. På de verste dagene gikk jeg så på automatikk (tenker da på rush i påske, jul og fellesferie spesielt) at jeg en gang ikkje la merke til at det var min egen mor jeg ekspederte før jeg skulle ha penger av henne:p Har blitt kallt alle slags stygge ting, fått klager på ting som står totalt utenfor min makt, og hatt kunder som forvente at jeg skal hente noe de har glemt i andre enden av vår laaaange butikk selv om det var travelt og kø i alle kassene. De aller fleste sure minene fikk jeg pga de fordømte posene som butikkene skal ha den svimlende sum av 50 øre for, heller ikke jeg som bestemmer...

Vit dette: du er ikke alene!!

Skrevet

Det er mange ubehagelige episoder en opplever når en jobber i butikk. Mange kameler må svelges med ett smil.

Har hatt voldelige kunder, det er noe av det værste jeg har opplevd. Som leder for mitt skift er det meg som har ansvaret for kunder og personalets sikkerhet. Og det er ikke så mange menn som tar kvinner så høytidelig. Jeg er glad jeg har god kunskap på selvforsvar, og har jobbet lenge i butikk så jeg føler meg trygg selv om det er truende mennesker.

Jeg er glad jeg røyker, for har jeg noen frekke kunder eller noen ubehagelig tar jeg meg en tur ut slik at jeg får nullstilt hjernen litt. Vi har heldigvis laget oss en fin rutine på at når det skjer slike ting så gjør vi noe annet slik at vi får klarnet opp litt. Dagen blir ofte helt grusom om en ikke får gjort det. Men en herdes endel etterhvert heldigvis.

Skrevet

Jeg jobber også i dagligvarebutikk og har opplevd en haug med frekke kunder.Det verste var en man i midten av førtiåra som hadde tatt feil kjøttdeig.Han eksploderte da den typen han hadde tatt ikke var på tilbud og kalte meg faktisk ei jævla hore!!!Jeg ba en annen mann om å sette posene han hadde med seg fra andre butikker opp på kassebåndet(står skilt at alle medbrakte poser skal oppå disken,p.g.a stjeling).Han kikka bare hovent på meg og sa:Jeg er tannlege,du sitter der...!!Men man må bare prøve å ikke bry seg.De kan jo virkelig ikke ha det noe greit når de oppfører seg sånn!

Skrevet

Godt å se en tråd her inne som omtaler KUNDENE, å ikke bare de ansatte i butikkene.. For ja, de udreglige kundene er desverre å finne over i alt, i alle former, farger og fasonger... Sikker på at jeg kunne skrevet en ny historie etter hver vakt på min jobb. (Rema 1000 her også). Jeg sliter veldig med å la alt passere med et smil, da et prinsipp som lever alt for sterkt i meg er FOLKESKIKK..

Et fremmed ord for en hel haug med mennesker.. Men det hjelper som oftest å sladdre om alle de udreglige menneskene med de man jobber sammens med etterpå. Ingen forstår deg bedre enn de man jobber med..Hehe:)

Skrevet

Helt enig med flere andre her. Smil og hev deg over det HI.

Jobber ikke i butikk, men på flyplass. Å her er det også helt ekstremt mye sure og gretne mennesker. Hvis de er forsinket er det min skyld, å jeg får huden full av kjeft fordi jeg ikke kan dra flyet ned igjen fra lufta. Helt utrolig.. Det blir bedre når du føler deg mer sikker i jobben.

Lykke til videre HI, å ikke tenk noe mer på det. :)

Skrevet

Kom på en episode da jeg en gang var ny i en Rimi butikk.

Denne butikken var privat eiet, og enkelte kunder skrev bare under, betalte ikke der og da.

Første dagen kom selvfølgelig en slik kunde, jeg ba om legitimasjon.

"Jammen jeg er politi" sa damen. Jeg ga meg ikke, hun var rimelig sint etterhvert.

Sjefen hadde sett det å sto og flirte etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...