Gå til innhold

Hvordan kjennes sopp i brystene ut?

Anbefalte innlegg

Min sønn har litt hvitt belegg i munnen som jeg mistenkter er trøske. Hvordan ser man forskjell på trøske og melkebelegg forresten?

Jeg er redd at jeg har fått sopp på brystene, brystvortene klør litt og når utdrivingsrefleksen slår til så stikker det og iler i brystene. Gjør litt vondt innimellom ved amming, litt stikking, men ikke mye. Er det vanlig at det stikker av utdrivingsrefleksen? Eller er det begynnende sopp? Hvor fort blir det evt veldig vondt? Noen som kan hjelpe meg?

Jeg bruker engangs ammeinnlegg og skifter ofte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143529302-hvordan-kjennes-sopp-i-brystene-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde piggtråd følelse da bebis sugde . Og niplene mine så ut som bringebær. hehe. Jeg var påpasselig med å ha tørre pupper hele tiden. Det gikk over av seg selv etter en stund. var hos legen men han sa det ikke var noe farlig, å kunne ikke skjønne hva jeg prata om... (merkelig lege men... )

Annonse

Jeg har hatt sopp i brystene en gang i mitt liv og da ammet jeg ikke engang(barnet var 5 år). Begge brystene var ømme og vonde, smertene satt i selve brystvortene men hele brystet gjorde vondt. Smertene var så vonde at jeg klarte ikke løfte noe, til og med når jeg gikk så gråt jeg nesten av smerte. Brystene var også røde og varme og harde, det kom også puss og væske ut. Var hos legen og fikk beskjed om å smøre med canesten på brystvortene. Etter 2-3 dager var jeg på bedringens vei.

Er et par år siden nå og har ikke fått det igjen. Trodde slikt var forbehold amming osv, men der tok jeg feil.

Høres ut som mine bryster, det er så forferdelig vondt. Har også vært hos lege som ikke finner noe galt og vært på helsestasjonen som ikke kan hjelpe heller. Barnet er nå 4 måneder og jeg blir snart gal! Holder de også tørre hele tiden men ser ikke ut til å hjelpe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...