Gå til innhold

Klør såååå fælt under armene, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen røde "vabler" eller neller under armene, det klør som bare det !!!! Huden minner om elefanthud/som et appelsinskall..

Klør like mye med tett genser eller singlet, svetter heller ikke noe mer enn det som er generelt sett vanlig..

Har ikke brukt ny deo eller noe så ikke noe jeg reagerer på.

Noen som har hatt lignende å vet hva dette kan være?

Takk :)

Fortsetter under...

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Jeg begynte plutselig å reagere sånn en gang jeg også. Fikk store kjøttsår under armene før jeg dro meg selv til legen (prøvde å ikke klø, men våknet på natta innimellom av at jeg klødde meg til blods!!) Fikk en krem som funka, den var allikevel litt kjip, for den misfarger alle klærne, så jeg anbefaler å bruke mørke klær mens du bruker den(hvis legen anbefaler det samme..hehe) Men da jeg sluttet med kremen ble det like fort ille igjen, og i samråd med lege må jeg nå bruke hydrokortison (den man får uten resept på apoteket) nesten hver dag!!

Det hadde ikke noe med deo eller sånt no når jeg fikk det, har tom prøvd å ikke bruke det, men blir like ille uansett hva jeg gjør, hvis jeg ikke bruker hydrokortison kremen!

Akkurat det samme skjedde med meg! Brukte samme deoen som jeg alltid hadde gjort men det var visst den som "utløste" dette. Fikk en krem som fikk bort sårene/utslettet og siden det har jeg brukt en deo fra Vichy uten alkohol eller parfyme i. Har ikke klødd siden :)

Min mann ble plutselig allergisk mot deo, selv om han hadde brukt en mild en i alle år. Han tåler nå kun en sort, som vi har spesialbestillt fra utlandet, frem til de fikk den inn på europris her nylig. Heldig med den ja. :)

Annonse

Akkurat slik har jeg også hatt det. Skrev et innlegg her og fikk tips om at det kunne være sopp! Smurte på Canesten salve en liten stund og det ble borte på null komma niks. hadde slitt med det lenge, og var helt fortvilet. Skrevet eget takkeinnlegg til den snille damen etterpå, for jeg var helt overlykkelig over tipset! Anbefaler virkelig å prøve. Vondt når det er sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...