Cammy85 Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Har hatt PCOS i snart 10 år, og etter stor vektnedgang har jeg å fått regelmessig mens, og er derfor redd for å bli gravid. Den første legen jeg var hos, sa at prevensjonsmiddel ville gjøre det enda vanskeligere for meg når jeg en dag ville bli gravid, mens min nåværende lege sier han trodde det var motsatt. Er det noen som har erfaringer innenfor dette?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Hei:) Jeg fikk påvist pcos da jeg var 16 og ble da gitt p-pillen diane som skulle hjelpe på hårvekst og kviser blandt annet. Gikk på de fram til mars i år, dvs jeg har gått på de i 11 år. Jeg har aldri hørt at p-piller påvirker i den ene eller andre rettningen, men nå er ikke jeg lege så kan jo ikke si noe sikkert annet enn at jeg tror ikke deg påvirker deg i forhold til å få barn senere:) Har du sterk hårvekst hjelper de utrolig bra!! Har lest flere steder at de er anbefalt til pcos passienter:)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Hei. Jeg har pco, og har hørt at enkelt p-pille merker som inneholder lite gestagen skal være gunstig for oss med pco. Jeg har selv forøvrig bare hatt tull med alle typer p-piller, så kommer aldri til og ta en pille mer. Har nå et barn og har fått satt i koberspiral. En gynekolog kan sette inn spiral selv om du ikke har født, men de unngår i dette i det lengste da man kan få magesmerter av spiralen når man ikke har født før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå