Gå til innhold

Hva synes dere om Vilbjørg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er stor fan av Gullbjørg jeg. De navnene er jo ganske så nært beslektet. Jag har aldri hørt Vilbjørg, men det er helt klart et pent navn. I kombinasjon med Marie er det veldig elegant, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppkalt etter ei Bjørg, ja! :-) Veit av ei som heter det, men kjenner ikke vedkommende sjøl, og vi falt begge pladask... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Min bestemor heter Bjørg, og jeg har også vurdert et av disse flotte -bjørgnavnene for å ære henne. Men jeg fikk gutt, så det ble ikke til det i denne runden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det syns jeg var et fryktelig navn.

 

Men smaken er som baken, vi er aslle forskjellige, og fint er jo det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi landa egentlig på Ingebjørg (det er også helt nydelig), men har nå slått oss til ro med Vilbjørg, bare vente på snuppa som skal bære navnet nå! :-) Mange fine bjørg-navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pent i mine ører.. Bjørg og navn som slutter på -bjørg er i samme kategori som navn som slutter på -hild, -gerd, - frid.. Grusomme alle sammen, etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg blir litt lei meg når folk sier at navn er grusomme.. for somregel hvis man er åpen å "smaker" litt på navnet så er det ikke så grusommt.. men det er jo et uvandlig navn, ikke slik som lucas Andre liksom.. :P

 

nei, jeg syns ikke det var så færlt jeg.. men nå må dere huske å ikke hær på hva andre sier.. ta det dere vil ha selv, så får andre rette seg etter det.. etter en stund sier alle " hun kunne ikke ha hatt noe annet navn <3 "

 

snakker av erfaring.. hær heter de Trym Ægir og Tyr Hedin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Marie er fint.

Vilbjørg er bare sært og ikke pent, sorry - men du spurte om min mening. Det vil alltid være folk hun møter som reagerer på navnet før de blir kjent med henne. Pent er det ikke. Nå synes ikke jeg navn som slutter på -bjørg, -hild, -is osv er pene. Men Vilbjørg synes jeg rett og slett var "hardt" og ikke et navn som klinger i mine ører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var rett og slett et forferdelig navn på en sikkert nydelig jente. Hvorfor skal man velge så sære og spesielle navn? Hun vil alltid måtte si det to ganger overfor nye mennesker. Hun vil alltid møte folk som stusser på navnet hennes. Sier ikke at alle skal hete Mathilde, Emilie etc....men det finnes vel en mellomting???

 

Vilbjørg er og blir grusomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange spredte meninger. :-) Noen vil nok reagere på navnet, men det vil jo alltid være noen som gjør det, uansett hva med ander opp med å navngi barnet. :-) Man liker jo forskjellige ting. Takk for meninger uansett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...