Gå til innhold

Hvilken størrelse skal jeg velge? Hva hadde du gjort? SVÆRT takknemlig for innspil. :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er 111 cm langt og jeg lurer på å kjøpe str 116 eller 122 i Polarn o Pyret vinterdress.

 

Str 116 passer fint, men er ikke mye å vokse i. ( Har prøvd).

 

Str 122 er stor, men ettersom den kan strammes i livet og den ikke skal brukes før oktober/november, så vil det være bedre..?

 

Har prøvd uten ull under. Bor på østlandet, så bruker ull under gjennom hele vinteren.

 

Vil jo ikke at dressen skal svømmes i, men kjedelig å måtte kjøpe en så dyr dress igjen i større str i februar f.eks.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er barnet i den typiske mellomstørrelsen som ikke finnes :) *Og da kjøper en den største, fordi barnet vil bare vokse og aldri bli mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet med å kjøpe dress til den skulle brukes og så kjøpt den som da var bare litt romslig. Ungene vokser i rykk og napp så det er ikke så godt å vite hvor lang hun/han er i november. Om jeg måtte kjøpe den nå ville jeg kjøpt 116.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,, morsomt, jenta mi på 5 er også 111 cm. men jeg kjøper 116 jeg altså. Men så har jeg ei som kommer etter og arver også da. jeg skal kjøpe reflex sin dress og de er litt lange i str. Troll sine dresser var kjempe store i str faktisk, der hadde vi klart oss med 110. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt str. 122.. Ikke behagelig med en dress som strammer oppi rævva når en skal sitte å ake og skli... (tror jeg da, har da ikke prøvd selv hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg driver en Polarn O. Pyret butikk og jeg vil gjerne anbefale deg, som hun ene her alt skriver, at om du har en som kan arve, så ikke kjøp den så stor. Om den blir for stor, så slites den på feil plasser, og om han da skulle trø hull i den, så er det ingen reklamasjon. Jeg har barn selv, og de vokser i rykk og napp.

Uansett om du strammer inn den i 116, og den da blir alt for liten, så hadde jeg tatt 122 og stramt den godt inn i livet :)

Min erfaring fra butikken, er at alle kunder er forskjellige. For noen kunder så er ingen klær passelige om man ikke kan brette opp armene 3 ganer, og for andre kunder så er ingen ting passelig, om det ikke passer akkuratt ;) Alle kunder er forskjellige, men alle har like mye "rett" :)

Her skal du følge din magefølelse og hva som er rett for deg, men om betjeningen i butikken mener 122 er alt for stor, så hadde jeg hørt på dem. Kjipt om han skulle trø i stykker en så flott og god dress!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange svar!! :)

 

Bor langt unna nærmeste P&P-butikk og erfaringsmessig forsvinner enkelte str raskt. Derfor jeg vil kjøpe nå. :)

 

 

Magefølelsen min sier 122, men veldig usikker.....

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten tvil kjøpt 122. Vi fikk 110 da hun var 97 cm og det gikk veldig fint fordi den har stramming i livet.

(Det var faktisk også barnehagens anbefaling å kjøpe den størrelsen og ungen er slank)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Hi,

 

Om han svømmer i dressen, og du trenger en mindre, så ring rundt til du får en butikk til å sende deg en i 116 ;) Det gjør jeg med mine gode kunder :) Om det skulle bli vanskelig, så prøv en av butikkene på vestlandet ;)

 

Hilsen Polarn O. Pyret dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! :)

 

Han hadde 110 i Reimadressen forrige vinter, så 116 blir kanskje et dumt kjøp..

 

Noen flere svar?

Event. noen med like lange barn? Hvilken str har dere kjøpt?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde helt klart tatt den største! uten tvil. foretrekker alltid selv å ha litt å gå på. stramming er kjipt. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, jenta mi er 111 cm og jeg kjøpte 116. men vet ikke hvordan polarn o pyret dressene er i str da. jeg handler reflex eller reima og de er litt store i str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 122 og den er stor, romslig, men han bader ikke i den. :) Dressen sitter godt. Snurpet den inn i livet, så den blir nok veldig bra i vinter.

 

Takk for alle svar dere! :)

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...