Løvinna82 Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Jeg har begynt med grøt og babyen elsker det. Flere ganger nå har han ikke villet ha melk, men har alikevel vært sulten. har da fått velling/grøt og spist som en "gal". Har noen dager endt opp med 1 grøt porsjon på formiddagen og en flaske velling/grøt på kvelden. tror dere dette er for mye fast føde for en så liten en? Han ble absolutt ikke hard i magen, selv uten maltekstrakt og svisker.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Vi begynte med grøt når han var 4,5 mnd, da kun til kvelds. Tror vi trappet opp med formiddagsgrøt i tillegg når han var litt over 5 mnd, og det gikk uten noe som helst problem. Vet ikke om det er for mye fast føde i forhold til alder, men det er jo ofte sånn at mme-babyer sine mager tåler litt mer enn mm-mager pga mme er litt mer tungfordøyelig (de er litt "herda" innbiller jeg meg??) :-) (men; vær obs på at babyen kan bli uinteressert i melk kjapt ved intro av fast føde, her i gården er det null interesse for melk nå og har hørt om flere som har mistet fullstendig interessen for melk etter at grøt kom på banen. det smaker jo så mye bedre!!! :-) Jeg skulle gjerne vært forberedt på det, så ville jeg tviholdt på melk litt lenger, nå føles det umulig å få i han noe som helst av det, 7 mnd).
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Småen er ikke interessert i grøt i det heeeele tatt.. begynte for 1 1/2 uke siden, og hun spiser nesten ikke opp smaksprøven; to spiseskjeer vann og to spiseskjeer grøt... hun skjønner ikke det med den skjeen, og lager samme grimase som hun gjør når hun får tran:p Men jeg lager en vellingsflaske til henne på kvelden som hun sluuuker 1 1/2-2 timer etter grøt, 200ml..og hun vil svært gjerne ha alt ifra 40-100ml ekstra når hun ligger i sengen og skal sove 30 min etter..
Mamma1978 Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Jeg begynte med grøt når hun var ca 4 mnd, da som smaksprøve. Tok et par uker før hun hadde en full porsjon med grøt på ettermiddagen med vann i flasken. Hun var ganske fornærmet når hun ikke filk melk men det gikk fort over. Nå er hun 5 mnd og får full porsjon med grøt to ganger om dagen, og flaske ca 3 ganger. Det jeg fikk beskjed om på helsestasjonen var at jeg måtte passe på at hun fikk nok kalorier i seg, for det er mer kalorier i melk enn i grøt. ( Hun er 8 kg så det er absolutt ingen problem )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå