Gå til innhold

Farlige råd for gravide på nett!!! TV2.no om bla BIM.

Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/gmn/nettprat/farlige-raad-for-gravide-florerer-paa-nett-3570955.html#sporsmaalsliste

håper folk snart tar til vettet og slutter å høre på andre mennesker som lirer av seg direkte livsfarlige råd, skjer rimelig ofte her inne.

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk det er veldig sjeldent vi ser farlige råd her og de gangenedet forekommer er det gjerne et svar som sier at røyking ikke er så farlig sammen med 40 som sier det motsatte.

I forhold til toxoplamose ol er det mange som er bekymret, men de får som regel svar som kan oppsumeres med at gjort er gjort og det går som regel helt fint, men ikke lurt å fortsette med det når man vet det er en risiko.

Klart man skal være forsiktig med hva ,an tror på, men farlige råd har jeg sett lite av. Gio meg gjerne noen linker til ting du mener er spessielt galt.

Poenget er at hver eneste gang det diskuteres noe her inne som det finnes offentlige anbefalinger om er det en haug med folk som kommer dragendes med at "det gikk helt fint med meg", "det gikk fint før i tiden" osv. Dette er jo sannheter med meget store modifikasjoner, og om du trenger linker kan ikke du ha lest særlig mange tråder her inne.

Ja, her inne er man visst overhysterisk om man velger å ikke røyke, drikke alkohol eller spise matvarer som myndighetene advarer mot i svangerskapet.

Våger man seg atpåtil på å mene at ungene bør sitte bakovervendt i bilen når de kommer til verden, så ses man på som helt sprø.

Her inne går det sport i å være minst mulig hysterisk, virker det som, og alle som følger helsemyndighetenes råd er tydeligvis pingler.

Selvfølgelig er "det gikk jo bra for meg" ofte et dårlig argument for å gjøre noe farlig, men det kan være en god trøst når man allerede har gjort det. Ofte kommer slike svar når noen forteller at de er fortvilet fordi de uvitende har gjort noe som ikke er anbefalt. Jeg husker for eksempel en som vurderte abort pga at hun hadde spist mye rått kjøtt og spekemat før hun viste at hun var gravid. Da er det greit å få mange svar om at andre hadde født friske fine barn selv om de hadde fått i seg det samme.

Jeg er klart tilhenger av å være forsiktig med å stole på råd som kommer fra ukjente annyme eller ukjente i det heletatt, men jeg oppfatter ikke at det blir gitt veldig mye useriøse råd her, med untak av det som er helt tydelig bare tull da :-)

Annonse

åjoda, jeg har selv blitt beskyldt for å være overhysterisk fordi jeg er sterkt imot røyk i svangerskapet og fordi jeg mener man bør greie holde seg unna alkohol i 9 mnd, om så det bare er "et halvt glass".

Bare les deg gjennom alle de trådene der røykere støtter hverandres røyking mens de er gravide og der man kritiserer de som er så "hysteriske" at de har barna bakovervendt til de er 3-4 år osv.

Jeg er helt enig med 21:01! Har selv vært med på debattene om alkohol i svangerskapet, røyking, matvarer man skal unngå i svangerskapet og debatten om bakovervendte seter vs forovervendte seter, og sitter med AKKURAT samme inntrykk som henne! Disse trådene får som regel maaange innlegg, og som regel er faktisk meningene delt 50/50. Vi som mener at man bør ha barna bakovervendt, ikke røyke, drikke og spise enkelte matvarer i svangerskapet blir som regel sett på som HYSTERISKE og bedrevitere. Hvilke signaler sender dette til andre gravide da?? Når så mange påstår at disse tingene ikke er så skadelig som mange skal ha det til??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...