Gå til innhold

Drammen vs Bærum sykehus?


pusekvinne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har kun erfaring fra Bærum. Føden der var fantastisk, barsel var forferdelig. Lå på et lite 3 mannsrom som var fullt. Pleieren som hadde ansvar for rommet mitt på dagtid når jeg var der var bare sur og stresset. Følte meg totalt overlatt til meg sjøl og at jeg var til kjempebry om jeg dro i snora for å be om hjelp. Sparte spsm til natta rett og slett for da var det roligere og pleierene som hadde nattevakt var hyggeligere. Etter nesten 4 dager der var jeg totalt utslitt og det var en fryd å være hjemme i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Har kun erfaring fra Drammen, og er veldig fornøyd. Kan ikke si så mye om føden (da jeg hadde planlagt ks), men utrolig fornøyd med barsel. God støtte av de ansatte der hele tiden, og de var behjelpelige med alt.

 

Har flere venninner som har født på Bærum, og har hørt endel negativt om barsel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Barsel er jo nesten like viktig. Skal på fødselssamtale til Drammen på fredag så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte sist gang på Drammen. Jeg var på føden i 15 minutter før han kom ut, men de var kjempekoselige de minuttene og tiden etterpå hvor jeg ble sydd :)

 

Barsel var ikke noe for meg - ble overlatt til meg selv mesteparten av natten, selv om minsten ikke fikk puste så bra (ved en misforståelse, men allikevel...). Denne gangen drar jeg hjem samme dag om alt er bra :) Men det er nok kun fordi jeg føler jeg kan slappe bedre av hjemme, uten å måtte høre på x antall andre babyer i tillegg til min egen :))

 

Men alt i alt er jeg fornøyd med Drammen. Har ingen erfaring med Bærum, så jeg er vel ikke helt "upartisk" ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare født ved Drammen og kan virkelig anbefale både føden og barsel der. Har ingenting negativt å sette fingren på med Drammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg kun erfaring fra Bærum. Jeg syntes føden der var helt super =) Men barsel var, som flere sier ikke noe særlig. Jeg valgte å reise hjem 2 dager etter keisersnitt, fordi jeg rett og slett ikke orket å være der mer. Men for all del, det fantes jo noen idlsjeler på barsel også, som var supersøte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fødd på begge stedene.

På Bærum får du lystgass om behov og de er raskere med epidural om behov.

De har større barselrom og bedre skillevegger enn i Drammen. Samt at i Bærum har de TV på rommene.

 

I Drammen er det ikke lenger lystgass.

 

I Drammen der jeg fødte for to uker siden, hadde den andre fødende på rommet masse besøk hele dagen, så det var umulig å få hvile. Jeg forlot sykehuset før alle testene av babyen var ferdig grunnet så mye mas og besøk på det lille rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Drammen og har blitt fulgt opp av jordmor der hele graviditeten. Er kjempe fornøyd med alle jordmødre jeg har vært borti der og når jeg ser dere skriver så mye positivt fra fødsel og barsel så gleder jeg meg :) Men masse besøk på rommet? Er bare far og søsken som har lov å komme på barselavdelingen på besøk. Beste foreldre får komme en dag på kveldstid bare, ellers må besøket være nede i vestibylen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ballerinaen.

Jeg var der for to uker siden. Og hun jeg delte rommet med hadde besøk hele dagen. Og det var alle mulige slags folk der. Flere ganger var det opp mot 6-7 personer inne på rommet.

Under hviletiden hadde de taklyset på, pratet og skrattet, så det var helt umulig å få sove.

Jeg ble ihvertfall så sliten av å være der så jeg dro hjem.

 

Men de som jobbet på barsel der var alle veldig hyggelige, kanskje hakket bedre enn på Bærum.

På Bærum var de litt mindre hyggelige til tider. Men det var kanskje fordi de var slitne og stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare erfaring fra Drammen, og blir der neste gang óg -er ikke aktuelt å kjøre lengre hjemmefra en høyst nødvendig. Har vært veldig fornøyd med både føde og barsel, men som nevnt over -det å plutselig skulle dele rom med mennesker som er ganske forskjellig fra en selv er en prøve -og ikke noe jeg syns er gøy rett etter en fødsel.

 

Tredamersrom med alt fra kjipe ringelyder, damer med heftige etterrier og til storfamilier på besøk er slitsomt. Og andres sultne barn er litt kjipt når man akkurat har fått roet sitt eget og trenger litt søvn... (selv om jeg har all sympati med sultne barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Bærum, og møtte flere barnepleiere og jordmødre og syntes alle var veldig hyggelige og hjelpsomme! Det eneste jeg har å utsette er altfor små familierom og ubehagelige senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte på Bærum de to siste gangene og er superfornøyd! Spesielt med føden. Møtte bare på hyggelige mennesker, heldigvis!

 

Var hyggelige mennesker på barsel også, men jeg hater å ligge på barsel uansett! Fødte første gang på Ullevål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føda på Bærum for 12 dager siden:-) Å er veeeldig fprnøyd med både føden og barsel.. Møtte bare hyggelige jordmødre, barnepleiere de dagene jeg lå der. Fikk masse hjelp på barsel.

 

Litt slitsomt at vi lå på tre mans rom med babyer som var våkne på vær sin tid.. Så neste gang blir det famillierom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...