Gå til innhold

Reise fra baby på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Huff, jeg er sånn i tvil her! Har lenge planlagt en jentetur fredag til søndag i begynnelsen av november. Babyen min er da knapt fire måneder gammel. Han sliter med kolikk, men regner med at det har gitt seg. Planen er at pappa'n skal passe han (selvfølgelig), og jeg har også tenkt å skaffe litt barnevakt til de to eldste for å avlaste han litt siden han må opp og lage melk om natten etc.

Jeg er temmelig sliten og kunne veldig gjerne tenke meg litt fri, men jeg vet rett og slett ikke om jeg greier å reise fra han så tidlig. Han kommer jo til å ha det fint, han kjenner pappan sin godt siden han har hatt masse fri i sommer med permisjon og ferie. Men han sover alltid sammen med meg om natten, ammes i søvn og får pupp når han ønsker det... (han har jo kolikk, så vi gjør det vi kan for at han skal sove).

Hva synes dere? Jeg er jo trebarnsmor og ikke spesielt hysterisk, men jeg kan jo ikke ombestemme meg på flyplassen hvis jeg får "sammenbrudd" og ikke klarer å dra.... ;-) Har jo lovet venninnene å være med også, vi har betalt deler av turen allerede.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143528485-reise-fra-baby-p%C3%A5-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag til søndag er ikke sååå lenge. 2 netter, en hel og to halve dager uten mamma...

Men kommer an på om du klarer å slappe av? Hvis du skal sitte med dårlig samvittighet og gråten i halsen hele helga får du ikke ladet batteriet og da er turen rimelig bortkastet.

Hvis du bestemmer deg for å dra høres det ut som et bra opplegg, er deilig med en liten pause fra hverdagsmaset av og til.

Tar babyen flaske? Det er jo aller viktigst hvis du skal reise bort... Og selvom han tar det nå, så er det ikke sikkert at han gjøre det i november om dere ikke gir han flaske jevnlig. Hvis du har tenkt å amme etter turen også, så må du pumpe mye i løpet av turen for å opprettholde produksjonen.

Jeg hadde ikke klart å reise fra barna mine når de var 4mnd, hadde ikke orket styret med pumping heller, dessuten så er det bare han ene som har tatt flaske:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...