Gå til innhold

Bekkenløsning og sykemelding....

Anbefalte innlegg

Er det flere som er sykemeldt på grunn av bekkenløsning?. Hvor mye er dere sykemeldt?

Jeg er 40% sykemeldt nå, har bekkenløsning, med gangvansker.Er avhengig av krykker. Greier sitte i max 10 min før jeg må reise meg opp og bevege meg litt, greier å gå noen meter, så må jeg stoppe opp. Fryktelig slitsomt.

Jobber på kontor ( barneverntjeneste), så det er ikke så fysisk krevende, men det er ikke noe godt å kjenne smerten hele dagen. Det er litt altoppslukende, så føler jeg ikke er helt "tilstede".

Har fått godt tilrettelagt på jobb i forhold til hev og senk pult, mulighet for å legge meg ned, men føler det ikke hjelper så mye. Kan jo ikke bli liggende ( da sovner jeg jo, for sover jo dårlig hver natt). Er 20 uker nå, så føler at det er for tidlig å bli 100% sykemeldt, men vet ikke hvor lenge jeg orker å fortsette sånn. Føler jeg må ha noe energi igjen til min sprudlende og aktive jente på snart 3 år. Det er ikke noe gøy å ikke orke noen ting etter at jeg komme hjem. Bør jeg redusere litt til eller hva? er så i tvil...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143528325-bekkenl%C3%B8sning-og-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Jeg ble sykemeldt i går pga bekkenløsning.

Var hos legen for et par uker siden for å få henvisning til fysio, og han ønsket da å sykemelde meg. Synes det var fryktelig tidlig (er bare i uke 17), så takket nei. Men det ble bare verre og verre for hver dag, så denne uken måtte jeg krype til korset og si ja.

Så er faktisk 100% sykemeldt i tre uker. Startet behandling hos naprapat i går, og håper det hjelper (har ikke fått fysio enda pga lang ventetid her).

Skjønner hva du mener med at man ikke føler seg helt "tilstede". De siste ukene har vært helt forferdelige. Får ikke sove på natten (dvs våkner hver gang jeg skal snu meg), og sliter på sammen måte som deg med å sitte på kontoret. Etter 8 timer på jobb satt jeg og gråt i bilen på vei hjem, og lurte på hvordan jeg skulle klare og komme meg hjem. Og når man i tillegg har et lite barn fra før, en hund som skal luftes og en mann som jobber turnus er livet tungt.

Må innrømme at det er litt nedtur å bli sykemeldt pga bekkenet så tidlig, men jeg krysser fingrene for at litt avslapping og behandling hjelper slik at jeg kan gå tilbake til redusert stilling når sykemeldingen går ut.

Lykke til videre, så håper jeg det ordner seg på best mulig måte for deg;)

Du må ihvertfall ikke tenke at det er for tidlig å være sykemeldt for bekkenløsning.

Jeg var 100% sykemeldt hele forrige svangerskap. Første ukene var jeg sengeliggende pga sterke magesmerter og så kom BL i uke 10.

Vær forsiktig med å presse deg for mye. Du skal fungere hjemme også og det er slett ikke sikkert BL forsvinner rett etter fødsel.. Jeg hadde store plager i flere år sist.

Det kan jo hende du kan komme litt tilbake i jobb igjen hvis du tar deg et par uker hjemme nå.

:)

Hei

Jeg har vært sykemeldt 60 % fra uke 16 til nå. Jeg er i uke 21 nå. Har akkurat like symptomer som "ønskebaby+" De dagene jeg var sykemeldt, var hjemme, var jeg virkelig syk, da hadde jeg bekkensmerten. Men i perioder på jobben, har jeg følt meg bra. Klarte å gå til printeren hvertfall. Jeg hadde time hos legen idag. Men i timen låste bekkenet seg, ( pga lang vente tid, måtte sitte 10 min å vente). symfysen delen ( innerste delen av bekkenet) .klarte ikke å gå mer,Legen ville sykemelde meg 100 %, jeg tenkte på jobben, jeg har sagt ja til 80 , kommer til å jobbe en dag i uka. Jeg har en sønn på 3 og alenemor. Jeg klarer ikke å fordøye at jeg kommer til å jobbe kun en dag i uka. Mulig jeg blir bra og blir noe mer friskemeldt. Men vi får se.Legen sa at kan ikke bli bra før fødselsen.

God bedring til dere alle.

Jeg ble sykemeldt i forrige uke, 40 % av en 80 % stilling. Så nå er eg bare på jobb i 3,5 time hver dag.

Jeg er nå 25 uker på vei og foreløpig sykemeldt frem til 21.09, da blir det ny vurdering, event. 100 % sykemelding.

Begynte i terapi basseng i går, det var deilig å duppe i 34 grader varmt vann :) Anbefales :)

Jobber også på kontor, servicetorget på rådhuset så de har vært flinke å tilrettelegge for meg her også. Jeg er akkurat som deg at jeg sovner visst jeg legger meg ned på sofaen fordi det blir dårlig søvn om nettene.

Fikk tak i sklimatta til sengen hos ergoterapaut, det kan også anbefales sterkt. Det er som et sovepose stoff og når man skal snu seg i sengen så ruller man av seg selv... :) Vurderer å dra den med meg i bilen også hehe.. så det blir lettere å komme seg inn og ut av bilen.

Jepp, hadde store planet om å komme tilbake på jobb etter sommerferien, og forhåpentligvis fungere en stund til, selv om bekkenet ofte ga lyd fra seg i ferien også. Ei rolig vakt på jobb, å så var det full stopp. Jobber som sykepleier på en travel kirurgisk avdeling. Lite forståelse fra ledelsen, og ikke gjennomførbart å gå kortere vakter ved delvis sykemelding. Så ble 100% sykemeldt i uke 25, er 26 uker på vei i dag. Startet opp med fysio denne uka, og satser på å holde ting i sjakk fremover.

Er forferdelig kjedelig å ikke kunne gå på jobb, var direkte irritert da jeg var hos legen sist, men ser jo at jeg ikke fungerer på arbeid, og at det da blir en desto større arbeidsbelastning på kollegaene mine. Umulig å delta i stell, mobilisering, sengekjøring, samt at gåing på harde gulv er rene døden for isjiasnerven i høyre hofte, så ender med å halte rundt; ser jo selv at dette ikke fungerer.

Har etter fysio fått forbud mot: gulvvask og støvsuging, skifte på senga og trille handlevogn.

Redd det skal bli kjedelige dager fremover, men har vært på biblioteket og hentet ut noen bøker(bl.a. boken om amming og småen blir født)skader jo ikke å oppdatere seg på hva som kommer etter selve fødselen heller, å har jeg jo god tid;), går mange små turer med bikkja (siden jeg kun klarer små etapper av gangen...), fysiotrening to ganger i uka, og lager lister over gjøremål/ting vi trenger til babyen, da jeg må ta alt i etapper, og med en mann som kun er hjemme i helgene er det en del ting jeg må gjøre alene.

Og så bruker jeg tiden til å ta vare på meg selv, roe ned og ta pauser når jeg kjenner bekkenet streiker. Har hatt mye kynnere ved stress, og merker stor forskjell på dagene hvor jeg tar alt i mitt tempo; de er der, men i mye mindre grad enn tidligere.

Så jeg nyter livet, bruker tid med venner, forbereder hjemmet på en liten baby, og tenker som så at hvis jeg lytter til kroppen nå, så får jeg igjen for det senere. Har hørt om alt for mange som presser seg for lenge, og som plages med bekkenet lang tid etter at babyen er ute.

Og som vi har hørt så mange ganger før; nå har vi en skapning til å ta hensyn til. Graviditet er ingen sykdom, men det kan jaggu meg være slitsomt til tider, og det er ingen som takker en i ettertid for å ha strekt seg alt for langt i forhold til jobben på bekostning av en selv og det lille livet man bærer frem.

Lytt til kroppen deres jenter, nyt tiden fremover, og før vi vet ordet av det har vi en ny sjef i heimen, da kommer det til å være godt å ha fulladede batterier;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...