Gå til innhold

Holde meg og baby helt vekk fra pappa som tror han holder på å få influensa?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmm, ja okey. Er bare svært uvanlig på denne tiden av året. Tror kanskje jeg hadde tatt en telefon til legekontoret for å høre om det var tilfellet, og at de hadde registrert influensa nå. Er ikke godt for en så liten å få det, men på en annen side så kan det jo hende han får en mild variant, og da er han godt beskyttet mot å få det de neste 2 årene.

Annonse

Altså skjønner ikke hva som er greia... Så hvis pappaen bir syk, så må man holde helt avstand??? Herregud, alle blir syke. Skal dere flytte da el? Så når noen er syke i bhg, så skal du ta ungen ut mens h*n er der?

Å holde far i karantene synes jeg høres voldsomt ut. Han behøver ikke nusse&susse så voldsomt på ungen, men eller ville jeg latt livet gå som normalt og fortsatt å dele seng og bord med husbonden. En 8 mnd baby som ikke lider av noen spesielle sykdommer fra før tåler en støyt.

Annonse

Det handler nok mest om at pappa mener baby er for liten til at han kan bli syk, og vil gjøre mest mulig for at det ikke skal skje. Baby er 8mnd og går derfor ikek i bhg. Når det en dag kommer søsken har sikkert pappa en annen mening, eller så tar vi vet da.

Noen hopper rett til konklusjon om at det er jeg som vil isolere far, eller skal ta ut barnet fra bhg om noen er syk der. Det er å overdramatisere situasjonen.

Om dere også mener det går helt greit for baby på 8mnd å bli eksponert for influensa, så er vi enige da. Takk. :)

Så lenge babyen din er frisk og ikke har noen sykdommer som gjør at immunforsvaret blir svekket er det bare bra å bli utsatt for smitte. Det er sånn vi bygger opp immunforsvaret vårt :)

Babyer må få mulighet til å bygge opp sitt immunforsvar og skal derfor ikke skjermes for smitte. For den saks skyld, heller ikke eksponeres unødvendig mye for smitte i form av å dra på besøk til folk som er syk.

Men om noen i heimen blir syk, så hadde ikke jeg holdt den borte. God bedring til pappan da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...