Gå til innhold

Hilser dere på foreldrene til barna på skolen/barnehagen?

Anbefalte innlegg

Jeg hilser automatisk, både i barnehagesammenheng, og nå som det er skole. Kommer det foreldre og leverer samtidig som meg smiler jeg og sier "hei" Samme om jeg møter de i butikken, og kjenner de igjen.

Men det overrasker meg stadig hvor få folk som tar seg bryet med å hilse. Flere mødre jeg møter som nesten virker litt overrasket over at jeg hilser når vi kommer samtidig til skolen. Det koster så lite å si hei!

Personlig er jeg av en oppfatning av at man hilser på folk uansett om man er "uvenn" også jeg da, naboer som man kanskje har vært uenige i o.l hilser jeg fortsatt på, jeg har også lært min datter at uansett hvor mye man kan være sint/hate en person hilser vi når det er kjente!

Fortsetter under...

Jeg er veldig bevisst fordelene ved et godt foreldrenettverk så jeg hilser selvfølgelig på de andre foreldrene. Plutselig en dag er ungene våre tenåringer på "vandring" og da er det trygt og godt å kjenne til og ha et greit forhold til de andre foreldrene!

Ja enig, får nesten litt inntrykk av at det er "helt ut å hilse nå om dagen" men det er vel fordi de få som ikke hilser i utgangspunktet eller etter man har sagt hei gir ett veldig spesielt inntrykk. Det koster deg liksom ikke er halvt øre å si hei og til og med spandere på ett lite smil!

Og samme her, når folk ikke svarer kan jeg si hei enda bliere og høyere neste gang, og jeg slutter aldri å hilse eller smile til folk selv om de aldri gjør det tilbake :-D

Ser også helt klart fordelene ved å ha en god tone med de andre foreldrene, både i alderen de er nå, og ved senere tid ja :) Også viser det jo barna våre at vi gjør på samme måte som vi prøver å få de til å gjøre!

Hi :)

Ja, selvfølgelig hilser jeg!

Alminnelig god folkeskikk, og som en annen sa her; om noen få år er ungene våre tenåringer med større frihet og større bevegelsesområder, og da er det greit å ha et greit forhold til foreldrene til barnets venner.

Helt enig, hi.

Jeg hilser så og si alltid på folk jeg passerer (kommer litt an på settingen da). Er jeg ute å går tur og passerer noen, så hilser jeg (med mindre det er flere som er midt i en samtale ol.). Passerer jeg noen på vei ut eller inn av en butikk o.l så sier jeg hei. osv osv osv... Syns det er normal folkeskikk..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...