strikkemor til 2... Skrevet 31. august 2011 #1 Del Skrevet 31. august 2011 hei! gutten min er nå 2mnd gammel og denne gangen gr ammingen heldigvis bra! Eneste som er litt stress er at jeg blir så veldig sprengt til vært måltid, og da strever lillegutt med måltidet til det verste "sprenget" er over (ca 2-4min, hvor han nermest "drukner") Det har ikke alltid vært slik. Jeg var sprengt mye i starten, så hadde jeg noen uker hvor det virket som ting hadde stablisert seg, men nå er jeg altså sprengt igjen! tingen er at jeg har så mye melk at lillegutt nøyer seg med et bryst av gangen, så da kan det jo gå opp mot 6timer mellom hver gang jeg får tømt det ene brystet. han spiser kun i 10-15min. det jeg lurer litt på er om det er mulig å få redusert melkemengden slik at han kan ta fra begge brystene til hvert måltid, (føler nå at hvis jeg tilbyr han begge så får han bare for-melken) men vil det reduseres hvis jeg bare begynner å gi fra begge?? tenker jo at hvis jeg kan få tømt begge brystene til hvert måltid, så blir jeg ikke så sprengt! det er vel ikke meningen at man skal være sprengt gjennom hele ammeperioden?!? det er så slitsomt! av og til må jeg til å med ty til pumpa, men kun for å få vekk det værste! kan jo legge til at vi ikke er kommet inn i noe veldig regelmessig ennå, ang hvor ofte han spiser, men merker at det begynner å bli mer fast, 2-3timer, til og med på kvelden! beklager hvis dette ble veldig rotetet! håper noen har noe klokt å komme med:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143528034-lillenims-eller-andre-ang-mye-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 2. september 2011 #2 Del Skrevet 2. september 2011 Du kan forsøke metoden som er beskrevet her: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Poenget da er at du tømmer brystet "helt" med pumpe, deretter legegr du barnet til umiddelbart. Så ammer du på ett bryst i en periode, mens det andre fylles opp. Når perioden har gått så bytter du side, altså uten å pumpe tomt på nytt, bare amm på den andre siden. Bytt side igjen etter at perioden har gått. Prøv å ha lengre og lengre perioder på hver side. Det er mulig du bør ha lengre perioder enn 3 timer på hver side fra starten av siden du i utgangspunktet ammer hver 6. time på hvert bryst. Her er det graden av ubehag som bestemmer - du kan ha litt spreng, men IKKE så mye at du får kuler, tegn på tilstoppinger etc, da MÅ du bytte side. I utgangspunktet er det ikke meningen du skal trenge å gjøre mer enn en fulltømming, så om du prøver dette så er det lurt om du tar kontakt igjen før du evt pumper tomt en gang til i tilfelle det er noe annet du kunne ha prøvd først. Når du pumper før måltidene for å få vekk spreng, så vil du etterhvert øke produksjonen, brystet merker ikke om det er pumpe eller baby som tar ut melk, begge deler signaliserer "lag mer melk". Derfor bør du unngå det, men samtidig skader det ikke om du bare gjør det innimellom - må du så må du. Imidlertid så høres det ut som du har litt mye melk, og det ville nok være mer behagelig for deg om du produserte litt mindre slik at du fikk en jevnere tømming av brystene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143528034-lillenims-eller-andre-ang-mye-melk/#findComment-143534478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå