Gå til innhold

Negativ og så positiv test

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min hadde oss et uhell for snart 2 uker siden, og jeg var da kommet i el.

Noen dager etter begynte jeg å bli kvalm, oppkast noen ganger daglig og svimmel, deretter fulgte smerter nederst i magen. Så hyppig vannlating, brystvortene ble mørkere og brystene større og tyngre. Jeg har også stikking i brystene. Ligger jeg på rygg kjenner jeg det i magen, legger jeg meg over på siden så begynner det å stikke i hofter og korsrygg. Jeg kjenner stikking i hoftene og korsryggen når jeg sitter, går og står. Med andre ord helt normale symptomer..

men... så tok jeg første testen (a1) som var neg og den andre ble positiv, men det vistes ikke da.. så heiv de.

Og i ettertid så har jeg tatt 2 clearbluetester som var neg..

Idag da jeg tømte søppelbøtta på doen så tok jeg opp den ene a1 teste, den andre jeg tok.. da viste den faktisk positiv.. den ene streken var ganske sterk, den andre svak, men den var der?

Hva skal man tro, og er det mulig at en blir positiv så tidlig og andre igjen negativ?

Er man da gravid eller ikke?

Noen som har vært borti akkurat dette før?

Hilsen en som er noe lettere forvirret her.:P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143527974-negativ-og-s%C3%A5-positiv-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som står på pakken på graviditetsstesten er jo at får du en positiv så er dette svært sannsynlig stemmer. Har du en negativ, kan det være noe feil med denne testen. Du har jo alle symptomene? Men det spørs jo også hvor langt du er kommet i svangerskapet og om det var morgenurin eller ikke. Det beste er jo å teste på morgenurinen for da er hcg nivået høyest. Jeg ville slengt meg i bilen og tatt en tur på apoteket og sjekket i morgen tidlig, eller kontaktet legen for å få bekrefte eller avkrefte. Vanskelig å si, skjønner du er forvirret :S

En svak strek kan inidikere at du er svært tidlig i svangerskapet.

Hei Bitthen.:)

Ja, er nok veldig tidlig i såfall.. uhellet fant sted den 20, og bare 3-4 dager etterpå begynte symptomene å vise seg.:)

Nå har jeg tidligere bært frem 2 gutter, men vet rett og slett ikke hva jeg skal tro og ikke...

Men lurer på om testene vingler fra pos til neg pga det er så tidlig, kan jo være en grunn.. eller så kan det jo hende at den testen som var pos faktisk hadde en feil.

Jeg skal vente til rundt den 20 for å ta en ny test å se, jeg har ikm rundt den 3 har jeg regnet ut fra syklusen min som er 23 dager.

Da er det jo kjempetidlig! Ja her kan alt skje, men hold oss oppdatert da :) Hadde et lite "uhell" vi også, jeg skulle bare skifte p- pille merke, og hadde et opphold i en mnd.. Vips var det gjort gitt :P Litt ironisk egentlig, da vi prøvde i 1,5 år med Mini før jeg ble gravid :) Trodde ikke det var SÅ fort gjort. Det blir travelt, og ikke vet jeg hva jeg skal si til sjefen heller.. Men vi skulle ha to småttiser likevel så nå blir vi jo ferdig :)

Men du må si fra nå da, spennende :)

Hahaha, ja det får man si.:P

Gikk nok sikkert like fort med dere som med oss da (kan det virke som), for er jeg gravid så virker det som egget bare lå der å ventet på å bli befruktet. Da har det i såfall skjedd med en eneste gang.:P

Men skal si hvordan det går.;)

Ha en fin dag videre og takk for at du tok deg tiden.:D

Gratulerer med liten en på vei.;)

man skal aldri lese av resultatet på en g-test etter 5 minutter. Da kan den vise falsk positiv.

Vil nok tro du ikke er gravid siden testene etterpå har vist negativt, men når skulle du hatt mensen da?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...