Gå til innhold

Fordeler og ulemper med sånn baby doppler?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg sånn angel sound/baby doppler, men blir ikke helt enig med meg selv om det er så lurt.

Tenkte at det var kjempe lurt for da kan jeg jo høre hjertelyden, siden jeg ikke kjenner alle sparkene så godt ,har morkaken foran. Den vil jo etterhvert dekke et stort område av magen. Og, går det lang tid mellom hver gang jeg kjenner noe, blir jo jeg kjempe redd.

Men, så tenkte jeg at tenk om jeg ikke greier å finne noen lyd, så skaper det enda større bekymring...og jeg er ganske god på å bekymre meg, så trenger ikke unødige bekymringer :)

Noen som har erfaringer/tanker som de vil dele?

Fortsetter under...

Ulemper er jo at man ikke alltid finner hjertelyden/hører den like godt... Noe som kan ha sammenheng med at den lille ligger anderledes og beveger seg veldig fort. Men, det kan gi unødvendige bekymringer og tanker! Noe som gravide allerede har nok av i dagens samfunn med alt man leser, hører, ser osv..

Fordelen er at man finner storsett hjertelyden/hører den, og dermed kan slappe av =)

Jeg har hatt min angelsound liggende fra sist jeg var gravid, men turte ikke bruke den før jeg var 12+5 første gang. Hadde vært på min 3.ultralyd den dagen, og fant hjertelyden med en gang jeg prøvde samme kveld!! Etter det har jeg tatt den frem de gangene jeg har følt for bekreftelse, aldri ellers og ikke så veldig ofte totalt. Det har gitt meg glede og lykke hver eneste gang :D !! Og jeg har tenkt at denne doppleren er verdens smarteste oppfinnelse, der jeg har lagt å hørt på hjertelyden av vår lille baby sammen med min kjære. Jeg er kommet til 19 fullgåtte uker idag, og kjenner heller ikke spark/bevegelse regelmessig hver dag.. selv om jeg ofte kjenner det og min kjære har klart å kjenne med kinnet sitt, så da er det kjekt med litt bekreftelse innimellom :o))

Kom på en annen ulempe; og det er at alle venninner som også er gravide og ikke har kjøpt sin egen angelsound, ofte vil låne/bruke min i ett par dager... Jeg kan jo la være å låne den bort, men ser ikke poenget i det hvis jeg selv ikke skal bruke den akkurat de dagene, liker ikke å si nei :/ -men, desverre, er den ikke i like god stand lengre pga det. Hun ene klarte å miste lokket til batteriet, en annen klarte å ødelegge esken den oppbevares i og batteriet har vært oppbrukt når jeg har fått den tilbake noen ganger.

Men det er nok mest fordeler vil jeg si! ;D

Hei!

Jeg har doppler, og er veldig fornøyd. Er litt over gjennomsnittet nervøs i dette svangerskapet og det beroliger meg veldig å kunne høre hjertelyden de dagene jeg er usikker.

MEN, når du har har morkaken foran kan det også gjøre det vanskelig å høre hjertelyden! Da jeg gikk gravid med gutten vår hadde jeg morkaken foran, og fastlegen min kunne ikke finne hjertelyden i uke 20... Det viste seg at alt var i skjønneste orden, og at det nok var morkaken som gjorde det vanskelig. Du kommer nok ikke til å få dette problemet, forstod det som at det var litt uvanlig å ikke finne hjertelyden så sent uansett morkakens plassering, men greit å være forberedt på om du skaffer deg en doppler :-)

Jeg er strålende fornøyd med min doppler! Er i uke 20, og kjenner ingen spark eller bevegelse, så jeg synes det er veldig betryggende å kunne høre hjerelyden til lille mini. Jeg har også en forranliggende morkake, men har hørt hjertelyd klart og fint helt fra uke 12.

Jeg hadde ikke vært i tvil: løp og kjøp ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...