Gå til innhold

September jenter :)

Anbefalte innlegg

Heisan :) Må si at dagene er laange nå, 19dager til termin 19 sept... Gud som jeg gru/gleder meg... Vart til kontroll igår og alt er bare bra med mor & barn... Nevnte på kontroll at jeg har hatt endel menssmerter i mage og rygg, fikk til svar at dette var normalt og at jeg kanskje var en av de som fødde før termin... så d blir nå spennende og se, har ingen forhåpninger om det.... men man vet nå aldri... hehe :)

Ellers kom smertene inatt også... slitsomt.. vert bedre om de hadde kommet på dagtid,blir jo så sliten av og ikke få sove... Men men,ikke lenge igjen nå... Hvordan er det med dere andre da?? Lenge igjen??

Jeg har ekstremt med produksjon av råmelk,plutselig rinner det nedover på magen... har bare økt de siste dagene... Hvordan er det hos dere med råmelk?

Ellers sysler jeg nå bare hjemme da, og tenker over hva jeg skal igjennom snart,jeg og samboeren er like spente på det ukjente...

Ha en fin dag alle fantastiske jenter :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143527900-september-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Med termin i morgen, har jeg levd i håpet om å få lille Anna i august og ikke september (grunnet barnehage-reglene..) Men etter hvert som sekundviseren tikker avgårde, forsvinner gradvis håpet mitt.. :)

Men men, ingen krise.. Prøver å forberede meg på overtid her, selv om vi er syyykt utålmodig på å få møte den nye sjefen i huset! Formen er bra, eller så bra man kan forvente når man er høygravid ;)

Ha en fantastisk dag alle sammen!

Termin i morra. Virker ikke som om det skal skje noe het heller. Har hatt småtak i mage/rygg i flere uker. JM mener det er modning. Blir nok overtid denne gangen også. Var på ekstra UL igår, og prinsen er estimert til 2900 gram, så han trenger nok litt mer tid, før han vil ut. Barnehage var noe jeg tenkte på lenge, men håper på at siden storesøster går i barnehage, så stiller vi litt forran i køen. Det skal man jo, og vi har full barnehagedekning her vi bor. Uansett, så vet jeg at jeg kan gå hjemme frem til desember, så krise blir det ikke. Nå tar jeg det egentlig litt med ro, selvom jeg selvfølgelig gleder meg til å møte gullet.

SG venter nummer2*fødeklar*: Ja, er prinsen 2900 g. har han nok godt av litt ekstra tid i magen :) Du får prøve å nyte tiden, spise godt og hvile mye! Jeg var også på UL i går, og jenten min er estimert til 3600 g - så håper virkelig ikke at hun vokser seg noe større nå! (Er ikke store jenten selv, å ut skal hun jo..hehe)

Jag kommer precis från kontroll. Allt bra förrutom lite högt blodtryck 85/130. Får hoppas det håller sig där!

Har extremt mycket kynnere och onda mens smärtor mm så jordmor ska undersöka mig om en vecka och ev företa en stripping - om jag i te hade fött för den tid sa hon :) själv har jag MAX 3,5 vecka dom inkl övertid i huvudet nu!! :)

Annonse

Hei på dere :o) Jeg har idag 15 dager til termin. Har vært på modningsakupunktur og føler litt mer nedpress nå. Pluss mer kynnere (hadde mange fra før også da men...) Håper det har god effekt iallefall. Skal en gang til denne uka :o) Ellers er formen forsåvidt grei...sover relativt godt om natten, og prøver å sove en time eller to på dagtid etter å ha levert veslejenta i barnehagen. Har begynt å få endel vann i bein og hender nå ser jeg...hmmm. Slitsomt å gå lengre avstander, da får jeg veldig press og kynnere. Så det blir lite turgåing for å si det sånn! Men går helt fint å holde på med div hjemme.

Alle forventer at jeg skal føde før tiden (for det gjorde jeg sist gang + at jeg har hatt veldig mye kynnere lenge), så får mye spørsmål. Begynner å bli irriterende allerede...så håper jeg slipper overtid!!!

Nå har jeg planer om å sette meg ned å skrive fødebrev faktisk!

Spennende å følge dere med termin omtrent samtidig :o)

Hei:)

Termin om 6 dager:) Hadde håpet at gutten ville ut denne uken, men det ser ikke slik ut. Han kan få komme ut i dag, ellers må ha vente helt til mandag. Har ikke barnevakt i helgene.. Litt stress egentlig.

Formen er igrunn helt på topp. Merker at det er vanskeligere å komme seg opp av sengen og at jeg har et toalettpapir forbruk som når nye høyder hver dag. Ellers er formen topp:) Blodtrykk og ødem er fint. Har bp på 9,8 eller noe slikt, så jeg burde være trøtt. Det har sunket ca 2% på 2 uker. Og pulsen.. ja, den raser avgårde. Ellers ingen plager:) Bekkenet har stabilisert seg og:)

Har hatt masse kynnere tidligere. Til og med trodd at nå er noe på gang.. men det har gitt seg. Lenge siden jeg har hatt vondt i magen. Hadde det ikke vært for at gutten er meget aktiv hver dag, så hadde jeg vært bekymret for at jeg ikke lenger var gravid...

Jepp, det var min oppdatering:)

Ha en fin dag:)

har 20 dager igjen her, slimproppen har gått :) På en måte hadde det vært greit å få lilleprinsen ut, få vekk magen og presset på lungene men alt er ikke klart enda :)

sover dårlig om natten, maks 2 timer om gangen og er forkjølt i tillegg..så er slitsomt og vil bare at dagene skal gå :)

Har ikke fått melk enda.. det kommer vell rett etter fødselen :)

Gleder meg til fødselen, har valgt å sitte i badekar som smertelindring og akupunktur :) Håper det holder og at jeg ikke roper etter epidural :)

Ha en fin dag september jenter og lykke til når noe skjer <3

hehe, her er det store forskjeller ser jeg.

Kontroll i dag, 22 dager igjen, konstantert høyt blodtrykk på mor og henvist på UL da jordmor tipper at ungen er rundt 4 (!!!) kg allerede nå. Broren var 4 kg da han var født 4 dager etter termin.......... Og den gangen sa samme jordmor at ungen kom til å være 4 kg....Så her er det mistanke om stor unge!!!

Hodet var godt nedi bekkenet og fikk beskjed om å ta det heeelt med ro fremover, hvile og slappe av, og at nå var alle tiltak for å få fødselen i gang lov. Dvs ut å gå en liten tur hver dag selv om jeg er gjennom marg og bein sliten og prøve på litt brystvortestimulering... Hvordan gjør en det????

Også jeg som hadde sammenbrudd i går kveld fordi at jeg ikke vil føde....... Er egentlig ikke helt klar for at babyen skal komme enda. Siste gangen jeg går med mage og trives i grunn med det enda.......

MEN; siden jordmor var bekymret så skal jeg faktisk pakke sykehusbag i kveld tenkte jeg. også har jeg vært ute og kjøpt bleier, str 2 ;o) I og med at den 2-5 kg bleien sikkert blir i minste laget. Spesielt om ungen er lang i tillegg.....

Hei :)

Har termin om 24 dager, men jeg får se mitt lille gull allerede i morgen formiddag. etter mye frfem og tilbake bestemte legene seg i går for at nok er nok, nå skal lille gull ut. H*n har det bedre ute, enn inne i magen nå.. Så da endte det i keisersnitt, hele 23 dager før termin, men men, slikt som skjer..

Lykke til alle sammen! Jeg sniker litt i køen, men dere kommer straks etter :-)))

• 2 år senere...

Annonse

Har termin i morgen og vært til stripping i dag. Etter over 14 dager med modningsrier ble jeg veldig glad da jm sa at åpningen var på 2 cm når hun tøyde litt (1cm før) og at jeg var veldig moden. Ble forespeilet baby i løpet av helgen:) men han kommer når han kommer. Sist gikk jeg 12 dager over tiden og ble igangsatt. Håper at alt skjer naturlig denne gangen. Blir spennende å prøve lystgass. De hadde ikke d sist jeg fødte. Håper å unngå epidural- ble stukket 9 ganger sist før de traff. Visstnok pga "gammelkjerring" rygg. Forkalkninger etter gammel ryggskade.

Vært utålmodig siste 14 dagene pga mye vondter i både mage, rygg og bekken som har gått utover nattesøvn. Har ei jente på 2,5 år som skal bli storesøster og som daglig leker med babylekene som er tatt frem:) gleder meg masse til å bli 2 barnsmor! Spent ja, men skal bli gøy å få en gutt i tillegg til jenta vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...