Gå til innhold

Kan jeg som sykepleier søke jobb som helsesekretær på legekontor?

Anbefalte innlegg

Jobben innebærer labarbeid, skranke/telefon etc.. Hva kan jeg forvente i lønn? (kommunal stilling..) Sykepleierlønn eller helsesekretærlønn? (jada, jeg vet jeg er grønnsak..skal søke jobb for første gang..)

Fortsetter under...

Om stillingen er som helsesekretær kan du ikke forvente å få lønn som sykepleier..Du kan selvsagt prøve deg - men ikke ha noen forventninger om å få det gjennom... Om du skal søke jobb for første gang vil jo det si at du er nyutdannet sykepleier - da skal det godt gjøres å få en slik stilling ettersom det ofte er en del som søker slike stillinger pga det er en mulighet å komme seg unna turnus...

Jeg kan nesten garantere at jeg her jeg bor blir jeg en av få, eller den eneste søkeren. De har utlyst stillingen flere ganger uten hell.. Sykepleierstillingene her har også veldig få søkere, av og til ingen...

Det kan du godt. Vil ikke anta at du får noe særlig mer en helsearbeiderlønn, men det kan være at de gir deg noe mer dersom de ser at de kan bruke din sykepleiefaglige kompetanse.

Du kan jo bare søke. Det koster deg jo ingenting. Du må jo faktisk ikke ta stilling til om du faktisk ønsker å ta jobben før du blir tilbudt den. I mellomtiden har du jo da mulighet til å snakke med arbeidsgiveren om lønn og andre betingelser.

Jeg mistenker at du nok ikke kan regne med å få sykepleierlønn, men det er jo ikke umulig at du kan bli kompensert noe for å ha høyere utdanning. Dessuten, hvis det er slik at denne stillingen har vært utlyst lenge, så kan det jo hende at de er så desperate at de er villige til å betale deg litt mer for å ta jobben selv om de i utgangspunktet ikke hadde tenkt til det.

Lykke til. =)

Men hvis det er slik at de søker etter sykepleiere også, der du bor, og har problemer med å få tak i nok søkere.... Hvorfor vil du da jobbe som helsesekretær (siden du er utdannet sykepleier mener jeg)?

Ikke at jeg ser et problem med å jobbe som helsesekretær, for jeg er en selv og stortrives med det... Bare stusser litt siden du har høyrere utdanning enn som så.

Hilsen anonym 12.54

Annonse

Ja, du kan søke. Men de fleste må forvente fagarbeiderlønn (helsesekretær). MEN det er noen legekontor som gir sykepleierlønn fordi du kan utføre mer sykepleiefaglige oppgaver og vurderinger, og noen steder blir du foretrukken pga. det (i tillegg til erfaring eller videreutdanning du måtte ha). Bortsett fra det er det bare å søke, får du jobben blir jo lønna en forhandlingssak ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...