Zara84 Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Ber dere lege/jordmor om å sjekke åpning rundt termindato?
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Min jordmor sa själv idag på kontroll att hon ska undersöka mig nästa vecka. Då är jag 39+4 och ev företa stripping...
ninairen Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Hei. jordmora mi skjekket meg i dag, 40+2 fordi hun ikke kjente hodet. jeg hadde 2 cm åpning og hode langt nede.. hun sa at hun egentlig ikke bruker å skjekke dette til vanlig, utenom på overtidskontroll.. men mulig det går an å spør lege/jordmor om de kan skjekke.
Lillegull2011 Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Jeg ble spurt og sjekket forrige gang hos JM, var da 38+4. 0,5cm åpning og hun kunne ta på hodet som var langt nedi bekkenet
"happy" Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Jeg var hos jordmor torsdag i forrige uke, og da ville hun ikke ta noe sjekk på meg for hun ville ikke gjøre meg mer vondt enn nødvendig. Jeg hadde termin nå mandag som var og hadde håpet på å få en sjekk, men den gang ei. Nå er jeg to dager på overtid og skal ha overtidskontroll om en uke. Kjedelig å gå å vente og ikke vite noe om det er modent eller ikke der nede. :-(
Snartmamma:) Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Jeg har enda ikke blitt sjekket og jeg er nå 5 dager over termin. Skal til jordmor i morgen og håper det blir sjekket. Jeg føler meg klar, men det virker ikke som om mini vil hilse på..
Gloria ** Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Jeg måtte spørre i uke 36+5 fordi jeg skulle ut å fly. Ville ikke være for moden. Hadde da 1 cm åpning, hodet godt festet og ellers myk og kort mormunn. Har ikke spurt igjen men kjenner det stikker der nede så NOE skjer i alle fall. (Er uke 40 nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå