★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 gutten min er 10 mnd og liten..ca 67 cm og 7,8 kg.. tingen er at jeg kjøpte en reima høstdress i str 68 og han svømmer i den..kommer aldri til å passe i den før det er alt for kaldt ute til å bruke den....så jeg lurer på nå når jeg skal kjøpe vinterdress til han om reima er svære i str i det store og hele? er det andre merker som er små-mindre i str? hvor små kan man få disse dressene egentlig?
Busy_bee Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Reima dressene er generelt veldig generøse i størrelsene. Dersom den lille er for liten til å være mye ute i vinter, så kan du jo putte på ham ull, fleece og høstdressen, så er han nok mer enn varm nok i den også. Spesielt om han bare skal være i vognen og en liten stund skal leke litt på bakken/snøen. I butikken her sa de ihvertfall at med gode lag under, så holdt vårdressene til vinteren også. Skal han derimot i barnehage og være mye ute, så kan det kanskje være lurt å kjøpe en skikkelig vinterdress også. Det minste jeg har sett vinterdressene i er vel 74, men mye mulig du får mindre også. Kan dessverre ikke svare deg ang. andre merker. Men har generelt inntrykk av at de sjelden er små i størrelsen.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2011 takk for svar:) den dressen jeg har er ikke vannavstøtende eller vanntett så kan ikke bruke den i snøen...men fant denne fra troll http://www.familiebutikken.no/babydress-fra-troll-trollbla.html står ikke noe om den er vann avstøtende/tett...men den hadde små str:)) noen som kjenner til denne dressen? han blir ett år 5 nov og vinteren er lang så han kommer nok til å være en del ut av vognen også så må nesten ha noe som tåler litt snø og vått vær......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå