holahopp Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Har en 4 uker gammel sønn som kun vil sove på brystet mitt. prøver å legge han i vugga når han har sovnet men det tar maks fem min så er han lys våken. vet ikke hva jeg skal gjøre...har sovet i en stol de siste to ukene...trenger råd!
Mumblenumber1 Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Tilvenningsak forhåpenligvis. Har du prøvd å legge litt sammenrullete tepper rundt kroppen hans + en skjorte som du har brukt? Var sånn vi fikk vår til å bruke egen seng. Nå sover han bedre der enn andre steder.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Sånn var snuppa mi også i starten, og her ble redningen bæresjal:) Da får man armene fri til å gjøre andre ting, og babyen sover godt tett inntil mamman sin. Anbefaler Close Baby Carrier hvis du ikke er så fan av knyting og lange reimer, det er nemlig ferdig knyttet og klart til bruk:) På natten samsov vi, hun lå tett inntil meg - mage mot mage i armkroken.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Det er ikke noe galt i samsoving. Her har jeg gjort det med mine to siste, og både jeg og baby sover best sånn. Når babyen er litt eldre kan du prøve egen seng.
holahopp Skrevet 31. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2011 har ikke noe imot samsoving og skulle gjerne gjort det liggende nede, men her vil han ikke sove ved siden av meg, tett inntil meg eller noe...kun sove på brystet mitt når jeg sitter i en stol og det begynner å bli litt vondt i ryggen min nå egentlig... trenger veldig søvn nå og hadde vært deilig om jeg kunne gjort noe annet enn å holde han hele dagen og nattaa....hmmm syns det her er vanskelig ja...
Greta. Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Hei, har hatt akkurat samme problem. Gutten vår som nå er 3 mnd nektet å sove for seg selv. Han skulle bare ligge på brystet. Jeg og pappaen byttet på å sitte med ham(han var hjemme en mnd etter fødsel). Vi pleide å få ham til å sovne i sittende stilling for så å "gli" forsiktig ned i liggende, med barnet på brystet og sove slik. Når han ville ha mat la jeg ham til puppen liggende på siden, så spiste han mens jeg sov. Etter 2,5mnd, altså for ett par uker siden sovnet han "plutselig" i voggen og sov en time! Nå sover han som regel i voggen på dagen, og begynner natten i sengen sin(havner sammen med meg i løpet av natten pga amming). Ett tips kan være å prøve å venne ham til å sovne i vognen når du går tur slik at han "venner" seg til å sove aleine. Vår ville det etter ca 4 uker, men det funker selvfølgelig bare mens du går...hehe. Poenget er: DET GÅR OVER!! Jeg trodde ikke på det da, men bare de to siste ukene har det skjedd "mirakler". Bare det at jeg kan skrive dette ville vært utenkelig for bare noen uker siden (siden jeg satt og holdt på ham hele dagen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå