Gå til innhold

Hadde du tatt influensavaksine om det kom en ny pandemi?

Anbefalte innlegg

Hørte på radioen at norge holdt på å inngå en ny avtale for å sikre seg vaksiner ved en ny pandemi. Jeg selv vaksinerte meg mot svineinfluensa, men hadde aldri takket ja nå etter alt "tullet" etter svineinfluensavaksinen. Vil tro, at om det oppstår en ny pandemi så blir det vanskelig å oppnå en høy vaksinedekkning.

Hadde du tatt influensavaksine om det kom en ny pandemi?

Fortsetter under...

Nå i ettertid, er det lett å se at svineinfluensaen var opphauset av media, men det er ikke alltid like lett å se når en står midt oppi det. Får bare håpe det ikke kommer en variant som virkelig er farlig med det første. For nå har media ropt ulv ulv, og folk har mistet troen på de.

Nei

jeg informerte meg om svineinfluensa og så sammenhengene mellom WHO og farma industrien og klarte i tillegg å finne ut at dette var ikke første gang man hadde svineinfluensa i verden osv.

Så lenge jeg er frisk og rask og har et bra immunsystem og tåler en influensa, er det ikke nødvendig med vaksine

Annonse

Tror ikke de greier å skape slik panikk igjen med det første. Men det er klart - hvis det blir folk som triller vogner rundt i byen og roper "Bring out yer dead!"... da blir det noe annet.

Ringing av "pestklokken" og slikt..:

Husk at det også nå er media som prøver å fremstille svineinfluensavaksinen som om den var unødvendig. Sannheten er at den reddet mange liv. Jeg vet om folk som døde av svineinfluensa. Klart det er ekkelt å lese om narkolepsi osv. Men alt i alt så reddet vaksinen mange liv.

Tror ikke det, men vet ikke sikkert før det blir aktuelt.

Tok ikke mot svineinfluensa. Ville ikke når staten nektet å ta ansvar for eventuelle senvirkninger.

Barnet mitt tok heller ikke. Fikk svineinfluensa før vi fikk tilbud om vaksine så jeg trengte ikke å forholde meg til vaksinering av han.

Stakkars gutten min hadde 39-40 i feber i 4-5 dager. Kjempeslapp! Ringte legen utallige ganger. Følte jeg ikke fikk noen informasjon av dem.

Når han var begynt å bli frisk så sa en lege at han mest sannsynlig var i risikogruppen. Han hadde medisiner mot sykdommen, men de hadde ikke stilt noen diagnose enda den gang. I ettertid har han fått diagnosen.

Så lenge man ikke er i noen risikogruppe skjønner jeg ikke vitsen.

Var gravid mens svineinfluensaen holdt på, men ble heldigvis rådet av en jordmor personlig å ikke ta den, selv om det stridet i mot jobben hennes.

Er veldig glad jeg ikke gjorde det, i ettertid er det funnet ut at veldig mange av de gravide som vaksinerte seg spontanaborterte

Så så lenge det er en ny influensa det er snakk om, er svaret nei

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...