Gå til innhold

Hvordan klare å slappe av?

SologLillegull

Anbefalte innlegg

Hadde en SA i uke 6+5 i vår og er nå 4+5 på vei igjen, og sliter med å slappe av for jeg er så bekymret. Logisk sett er det ingen grunn til det, har en gutt på nesten to fra før, så vet at det kan gå bra, og den gangen det gikk galt var alt feil, hadde jeg nesten ingen symptomer og veldig lave HCG verdier (slo aldri ut på urintest, måtte få blodprøve når jeg var nesten 6 uker på vei), pluss en dundrende hodepine i ukesvis, noe jeg aldri hadde under første svangerskap og heller ikke denne gangen. Så alt tyder på at dette blir som første gangen og at det skal gå bra, men jeg går likevel å kjenner på alle smerter i magen, og er redd for å se blod hver gang jeg er på do. Skal til gynekologen min om litt over to uker, hun har ultralydapparat, så vil spørre om det er mulig å sjekke etter hjertelyd. Må bare holde ut til da!!!

Noen som har noen tips for å takle de første ukene?

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg har noen gode tips, ville bare si at jeg har det på samme måten. For oss har det tatt laaang tid å bli gravid på nytt også (SA i juli i fjor, nesten 10 uker på vei) og nå er jeg 5 uker. Så i tillegg til å generelt være redd for å miste det jeg bærer på så er jeg redd for at det skal ta vanvittig lang tid å få en lillebror eller -søster til datteren min. Hun er 3,5 år og har flere ganger sagt at hun veldig, veldig ønsker seg et småsøsken, og når hun leker med dukkene er hun ofte storesøster for dem. Har ikke lyst til at det skal bli så stor avstand i alder, og ikke blir jeg yngre med tiden heller...

Vi får bare minne hverandre om at det tross alt er større sjanse for at det skal gå bra enn at det skal gå dårlig. Og at "alt" er vanlig når det gjelder symptomer eller mangel på symptomer, og første svangerskap trenger ikke å ligne på neste uten at det betyr at resultatet blir et helt annet.

Jeg har forresten gått til akupunktør for hjelp med stress ifbm. mye trøkk på jobben, kanskje kan akupunktør også hjelpe med denne typen uro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...