Gå til innhold

Sette inn et eller to egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Danmark å sette inn nå etter vi har gjennomgått medisinregime. Vi vurderer om vi skal sette inn et eller to egg (hvis vi får ut så mange da)

Jeg er 35 år og hormontestene mine viser at jeg er på vei i overgangsalderen snart.....

Hva ville dere gjort og til dere som har gjort det hvor mange fødte faktisk tvillinger og hvor mange fikk bare en..

Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg tror det bare er ca 10-15% sjangse for at det blir tvillinger.

Vi satt inn ett egg på første ferskforsøk, det endte negativt.

Satt inn to egg på første fryseforsøk, det endte i kortvarig graviditet (uke 6), uvisst om ett eller to egg festet seg.

På andre fryseforsøk satt vi inn to egg av aller beste kvalitet og jeg er nå 16 uker på vei med tvillinger. Og vi føler oss super heldige som går fra 0 til 2 barn på en gang :-D

Vi fikk ut 17 egg, der 9 var av god kvalitet ( 1 egg inn og 8 på frys)

Klinikken hjelper dere i vurderingen alt etter hvor mange dere har igjen på innsettingsdagen og om det er bra nok kvalitet til frys på de gjennværende.

Masse lykke til :-)

Skrevet

Hei

Nå vet ikke jeg hvilken klinikk dere bruker, men når jeg hadde mitt første forsøk fikk jeg velge selv fordi jeg er over 37.

Starter på forsøk to nå i dag, og kommer garantert til å sette inn to denne gangen også. Mannnen og jeg er enige om det selv om han har 3 barn fra før. 4 eller 5 barn spiller ingen rolle. Mye liv blir det uansett:-)

Skrevet

1. forsøk: 1 egg inn, negativt

2. forsøk: 1 egg inn, negativt

3. forsøk. frys: 2 egg inn, negativt

4. forsøk: 2 egg inn, negativt

5. forsøk: 2 egg inn, gravid med tvillinger (mistet 9 og 12 uker på vei)

6. forsøk: 2 egg inn, gravid, med enling (mistet 10 uker på vei)

7. forsøk: 2 egg inn, negativt

8. forsøk: 2 egg inn, negativt

9. forsøk: 2 egg inn, negativt

10. forsøk: 2 egg inn, negativt

11.forsøk: frys, 2 egg inn, gravid med ei lita jente - termin i oktober :-)

Skrevet

...og ja, dersom du setter inn to egg og blir gravid, så er det visstnok rundt 10% sjanse for tvillinger.

Så lenge dere føler dere klare for å gå gjennom et tvillingsvangerskap og ta imot to barn samtidig, så er det bare å kjøre på :-)

Skrevet

MK73: må si du har vært igjennom mye... Man vet ikke mye for seg det er i alle fall sikkert...

Jeg har 3 fra før, mannen min har ingen, jeg blir 36. Vi skal ha forsøk på maigård klinikken i århus.. Vi tar gjerne i mot to... Heller to enn ingen, det er i alle fall sikkert...

Venter på mensen og er 2 dager på overtid.... Venter bare så jeg kan ringe klinikken å få sendt medisiner.... Arrrrgh...tiden går saaakte når man gleder seg så mye som jeg gjør...

Skrevet

Vi satt inn to egg på siste offentlige forsøk og vi venter tvillinger i november : ) Siden dere begge er villige til å få tvillinger så er det bare å sette inn to ;)

Masse lykke til : )

Skrevet

Veldig vanskelig spm;) Eg har sjølv fått tvillingar etter å ha sett inn to egg - ukomplisert svangerskap og fødsel og alt lutter smil og glede. Etterpå har me fått ei lita veslesyster etter å ha sett inn 1 egg - òg veldig stas! MEN no er det jo ein del som slit ein del meir med tvillingsvangerskap og det blir jo rekna for risikograviditetar - så det er ikkje alltid like lyserosa å vere gravid ift komplikasjonar og premature babyar... det er ein del eksempel på det òg blant oss her inne, diverre. Ikkje for å vere skremmande og negativ, men dersom det er slik at de har tre frå før spelar jo det òg ei viss rolle. I tillegg KAN det jo faktisk bli trillingar av å setje inn to egg - veit om nokre som gjekk for nr 4 - og vips hadde dei 6 ungar (smil). Me er i tenkeboksen sjølv ift nummer 4, og kor mange egg me evt skal setje inn er sjølvsagt eit tema sidan me har syns det har vore så enormt gildt å ha tvillingar... me får sjå! Lukke til med valet og så satsar me på at det uansett blir baby, om det skulle bli ein eller to;)

Skrevet

Vi satte inn et egg på 1. og 2. forsøk - begge var negative forsøk. På 3.forsøk fikk vi muligheten til å sette inn to egg om vi ville. Vi valgte å sette inn to, pga av det for oss ikke gjorde noe om d eventuelt ble tvillinger. Men hos oss var det bare det ene egget som festet seg, noe som resulterte i at jeg i dag har ei nydelig lita jente på snart 6 uker :o)

Skrevet

Satte inn to egg på vårt første forsøk, og ble gravid med tvillinger. Hadde mange komplikasjoner under graviditeten, men den endte med to flotte gutter. På første søskenforsøk satt vi inn ett egg, endte negativt. Andre søskenforsøk ett egg inn, igjen negativt. På tredje og siste søskenforsøk satt vi inn to egg, og ble gravid og fikk nylig en flott liten gutt.

Så for vår del ble jeg bare gravid de gangene vi satt inn to egg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...