Gå til innhold

Begynnende bekkenløsning??

Anbefalte innlegg

Gjest Hippo ღ

Når jeg sitter lenge som f.eks på jobb eller i sofa får jeg veldig vondt i lysken. Jeg vaska for et par dager siden, og etter en pause i sofaen ilte det ned fra korsryggen til rumpa.

Jeg kjenner det også noen netter når jeg skal sove. Men jeg har ikke konstant vondt. + noen dager når jeg går oppover/nedover.

Tror dere det er begynnende bekkenløsning? Hva gjør jeg evt. da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143527498-begynnende-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var akkurat sånn det begynte hos meg. Vondt i halebeinet og nedover foten, og det ble verre når jeg satt lenge eller vasket!

Gå til legen og få en sjekk. Hvis det er bekkenløsning vil jeg anbefale fysioterapi, det hjalp meg veldig. Ofte er det veldig lang ventetid, men det kan ofte løses ved å gå til private. Da må du betale da, men jeg synes det var verdt det.

Ellers kan du sove med en pute mellom knærne. Unngå det som gjør vondt (naturlig nok). Få hjelp til husvasken disse mnd. Ikke press deg for langt, prøv å hvile deg litt før det gjør vondt.

Lykke til! Får håpe det viser seg å ikke være bekkenløsning likevel.

Høres veldig ut som begynne bekkenløsning ja :/

Til meg begynte det med en slags "illing" fra rumpa nedover bena. Og av og til når jeg kom hjem fra en travel dag på jobb, og satte meg ned, låste hele bekkene. Sambo må nesten bære meg i seng :/ Etter noen uker måtte jeg innse at slaget var tapt og fikk henvisning til fysio. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her i Trondheim fikk jeg så å si time på dagen. Og jeg vet andre som må vente opptil 3mnd, drøyt syns jeg når det gjelder bekkenløsning!

Nå går jeg til fysio to ganger i uken (eller så ofte jeg vil), der er det gruppetime, og møter andre gravide. Fysioterapeuten sa også at jeg skulle holde meg unna støvsuging, vasking av golv, skifte på senga, alt der du må strekke deg.

Så jeg vil anbefale deg å dra til lege og få henvisning til fysio:)

Gjest Hippo ღ

I dag er det enda verre. Kom meg nesten ikke av bussen :/ men jeg kjenner det mest fremme i bekkenet ved lysken.

Legen har ingen timer før. Men kontordama skulle høre med han i morgen tidlig om delvis sykemelding. Har lite lyst å bli 100% sykemeldt :( (han har ikke kontordag i dag)

hvor langt på vei er dere+ bekymrer meg for at mye av dette stemmer med bekken-smertene jeg har begynt å oppleve, plutselig skyter det nedover i beinet, kjempevondt, og iblant låser det seg i smerter når jeg er ute og går f eks, gjerne etter at jeg har gjort reint eller andre fysiske oppgaver.. men det som kanskje bekymrer meg mest da er at jeg er bare 16 uker på vei... pleier ikke sånt å melde seg mot slutten av svangerskapet da?? :/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...