Gå til innhold

Når ble dere kvalm under svangerskapet?


spennendetider

Anbefalte innlegg

Sist ble jeg kvalm rundt uke 6.... Nå går jeg faktsik og venter på den, er nå 6+1, er bare småuggen innimellom og TRØTT. Spydde under nesten hele svangerskapet sist, så er innstilt på at det blir slik nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang ble jeg kvalm rundt uke 6, andre gangen klarte jeg meg til ca uke 7, men da kom det veldig kraftig med en gang. Første gang kom det litt snikende sånn at jeg gikk og var småkvalm til og fra en stund før det ble såpass ille at jeg først ble delvis, så helt sykemeldt. Andre gang våknet jeg en morgen og var superkvalm og sleit meg gjennom ca 1,5dag på jobb før jeg innså at det var umulig. Hos meg ga det seg ca samtidig, dvs jeg kunne jobbe fra ca uke 12 og slutte med phenergan rundt uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Blir nesten litt bekymret og redd for at noe er galt når kvalmen ikke har kommet, men det er tydeligvis ikke "for sent" enda. Tenker på at det er større sannsynlighet for at det går bra om man er kvalm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ventet elstemann ble jeg kvalm rundt uke 6. Var ikke veldig kvalm, men uggen og svimmel og reagerte på lukter.

 

Med sønnen min var jeg veldig, veldig kvalm fra uke 4 omtrent til uke 9. Da begynte det å avta. Husker jeg kom inn på jobb og holdt på å dø når jeg kjente kaffelukten. Måtte stenge meg inne på kontoret de ukene, skikkelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bekymre deg!Det er helt normalt å ikke bli kvalm også.Bare nyyyyt at du slipper det værste! Ved min første graviditet var jeg ikke kvalm før etter 3 mnd.Jeg var så happy! For hadde hørt at man pleide å være kvalm de tre første mnd så ga det seg.Trodde jeg slapp unna jeg..men neida.12 uker og 1 dag på vei kom kvalmen som kastet på!!Spøy dag og natt i 4 uker,så forsvant det like fort som det kom..

Med nr 2 var jeg litt uggen de første ukene bare så ga det seg

Med nr 3 kastet jeg vel nesten aldri opp men var veldig kvalm på kvelden/natta.. Ble kvalm av all mat og drikke annet enn lapskaus på boks og eplejuice..hehe Så lenge jeg kun spiste dette første trimester holdt jeg kvalmen i sjakk.

Vær glad du ikke er kvalm du. Og nyyyt svangerskapet!

 

Noen sier forresten at om man er mye kvalm blir det jente,og er man lite kvalm blir det gutt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var endel kvalm fra uke 5-9, så avtok det betraktelig. Hadde noen kvalmdager senere også, men overlevelig. Fikk gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: rundt uke 5-6

2: rundt uke 6-7

3: rundt uke 4

4: Ble aldri kvalm, men noe uggen rundt uke 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang husker jeg ikke når jeg ble syk, men var syk i de fem første og den siste måneden... GUTT

 

andre gang ble jeg aldri syk, og jobbet til jeg ble kastet i permisjon...GUTT

 

Tredje gangen var jeg syk en uke rundt uke 8... Ble tidlig sykemeldt med bekkenløsning... JENTE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ulike varianter skjønner jeg. Synes bare det er litt rart siden mamma var superkvalm med alle 4 og min søster med alle 3.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...