MammanTilMax Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Ja, hvem ber dere? Jeg lurerer nemlig på om man ber fettere og kusiner (altså, mine og samboers fettere og kusiner, ikke barnets?)? Min samboer har 4 fettere og kusiner som vi møter ofte, mens jeg har vel 12 eller noe som jeg møter kanskje en gang i året? Vi tenker jo så klart å be besteforeldre (4 sett), oldeforeldre, tippoldemor, våre onkler og tanker, våre søsken/halvsøsken/stesøsken osv... Men våre fettere og kusiner? Er det vanlig å be de? Blir så utrolig mange folk...? Takk for svar
El1 Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Vi ba sønnens oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler, fettere, kusiner og et vennepar av oss foreldre med barn. Vi var 27 stk. Vi ba altså ikke våre tanter, onkler, fettere, kusiner.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Jeg ber heller ikke mine tanter og onkler. De jeg ber: Barnets besteforeldre (begge sider) Barnets tanter og onkler (begge sider) + de sine barn Barnets oldeforeldre (begge sider) Hadde bedt tippoldeforeldre vist de hadde levd enda..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Vi ba guttens tanter, onkler, oldemor, besteforeldre og søskenbarn pluss to av mine tanter som vi har hatt god kontakt med, og som har vist interesse for lillegutt. (Jeg har en haug tanter og onkler som jeg så å si aldri ser, som ikke ble invitert.) Da fikk vi beskjed av svigermor om at alle mannens tanter og onkler også skulle bli invitert (?), så vi endte opp med en dåp med flere folk vi ikke visste navnet på. (Partnerene til disse tantene/onklene som mannen ikke hadde kontakt med måtte også bli med.) Søskenbarna våre ble ikke invitert. for det første så har vi til sammen ca. 30 søskenbarn, for det andre har ingen av disse noe forhold til gutten vår. Det er hans dag tenkte vi, ikke vår. Selv syns jeg ærlig talt greia med disse tantene og onklene var helt idiotisk, jeg måtte drive å ringe rundt i siste liten for å få vite navnet på følget deres så jeg fikk laget bordkort. Men jeg holdt klokelig kjeft, så dåpen blei fin den:) Tenker litt sånn som huskeregel at det er ok å be dem som har sett ungen, og som man har litt kontakt med. Resten blir sikkert ikke fornærma om ikke de får invitasjon uansett;)
Wopi Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Vi tenkte som så, at dette var vår datters dag. Derfor inviterte vi hennes nærmeste famlie, hennes besteforeldre, hennes onkler, tanter og søskenbarn og hennes faddere. Våre tanter, onkler og søskenbarn anså vi for å være for langt unna. Hadde en kjempehyggelig, nær feiring av dagen med 19 personer inkludert oss.
Maia&Mathias <3 Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Vi inviterte (og skal invitere til denne dåpen) barnets tanter og onkler, barnets fettere og kusiner, besteforeldre og olderforeldre og to vennepar til oss som skal være faddere og som vi er mye sammen med. Forrige gang ble vi ca 25 stk. Veldig koselig!
1frafør_1påvei Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Vi blir 14 stk inklusiv dåpsbarnet familiene våre bor så spredt og langt unna, så vi ber bare nærmeste familie. Dvs barnets oldeforeldre, besteforeldre, onkler/tanter og faddere
MammanTilMax Skrevet 31. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2011 Okey Ja, våre tanter/onkler og deres barn blir jo ikke noe nært for han hehe.. uvant måte å tenke på, både jeg og sambo er eldst på begge sider, så vi er først ute De som vil/må av tanter/onkler kan jo evt komme til kaffen.. Da blir vi ca 30 stk i selve dåpen.. Føler at det holder i massevis........ :/
2,5barn+1engel Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 Vi inviterte hele veslas familie, og 2 vennepar som var faddere. ikke våre tanter, onkler el søskenbarn.. Vi ble 24 stk, og hvis vi skulle ha invitert hele vår familie så hadde vi fort blitt mer enn 50 stk.
malingus Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 Her blir vi 33 inkludert dåpsbarnet -om alle kommer. Har invitert barnets alle besteforeldre (men farmora kommer nok ikke og farfar er död), barnets tanter og onkler, fettere og kusiner, en singel venninne av meg og 3 vennepar av meg med barn. Har i tillegg invitert min fars söstre. De bor i byen der dåpen er, og jeg har ikke sett dem på veldig lenge, så ser det som en anledning å sees. Å invitere alle våre tanter og onkler + fettere og kusiner er helt utelukket. Bare jeg har 11 tanter og onkler og 17 söskenbarn bare på morsiden!! Så dere skjönner...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 1. september 2011 #11 Skrevet 1. september 2011 På den ene siden av både min og barnefars familie er vi veldig sammensveiset og ser hverandre ofte, så i våre to andre dåper har vi bedt våre tanter, onkler og søskenbarn også som vi er mye sammen med. Kommer til å gjøre det denne gangen også. Blir mange, men utrolig hyggelig og de er en del av barnas liv ellers, så vi syns det er naturlig å også be dem i dåpen:)
MammanTilMax Skrevet 1. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2011 Ja, det er nettopp det.. det er noen tanter og onkler av sambo og deres barn som vi ser ganske ofte, så er litt rart å ikke be dem, da de ser junior ganske ofte.. mens mine tanter og onkler ser vi nesten aldri.. men er det greit å be hans tanter og onkler og deres barn som vi har god kontakt med bare på kaffe og kaker kanskje? veit ikke helt om min familie kommer til på reagere på det, men det er jo deres egen feil da, som ikke tar kontakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå